Gå til innhold

Hjälp med habituell abort i Oslo?

Alice8

Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet till Norge fra Sverige i höst. Jeg har haft 8 tidiga missfall (vecka 5-11) under de senaste två åren. I utredningar har man funnit en liten hormonrubbning (normalt inte något man behandlar, men jag får levaxin för säkerhets skull). Dessutom har jag en liten ökad risk för blodpropp på vensidan men det ska inte heller ha någon betydelse. Jag kom med i en studie om habituell abort, men ska behandlas utanför studien pga min svagt ökade blodproppsrisk.

Var vänder jag mig om jag vill ha extra kontroller? Finns det någonstans där man blir bra mottagen? Jag gick till en privat klinik i Sverige där jag kunde komma in och få en ultraljudsundersökning så fort det var aktuellt. Jag hade blivit lovad ultraljud i vecka 6-7 (normalt måste man vänta till vecka 17 annars). Hur gör jag här? Måste jag kontakta fastlege, vänta på tid osv om det blir missfall igen?

Fortsetter under...

Hei

Så utrolig trist for deg å oppleve så mange aborter. Jeg får veldig god oppfølgning fra min private gynekolog. Jeg ble anbefalt han av min fastlege. Måtte ha en henvisning første gang, men nå tar jeg direkte kontakt og får time med en gang. De gangene jeg har vært gravid og hatt ultralyd så har jeg kun betalt 40,- og det er jo til å leve med. Jeg er veldig fornøyd med oppfølgningen selv om det ikke har blitt noen baby enda.........Jeg er litt usikker på om en ville fått så nøye oppfølgning på sykehus.

Har du fastlege her i Norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...