Gå til innhold

Trenger råd vedr. puppenekt (6mnd) ... (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vida er 6,5mnd. og har den siste uken blitt mindre og mindre interessert i puppen.. Idag har det vært helt stopp... hun vrir seg og hyler når jeg forsøker å tilby brystet :(

MEN ..hun vil gjerne ha mm på flaske... men IKKE mmE? Er dette vanlig? Jeg tror ikke jeg orker å pumpe meg til alle døgnets tider fremover...

Hun har vært syk (forkjølet) og fått endel tenner i det siste - så vet jo at det kan spille en rolle i saken!

Kjenner at jeg er litt sliten av alt nå :(

Noen råd eller erfaringer å dele med ei frustrert jente?

Klem

Skrevet

Hos oss ble det boikott av puppen når han begynte med fast føde. Elsket mat, og da ble puppen fort kjedelig. Ble rett og slett sint når jeg tilbød...

Lærte meg noen tips;

-sitt på et rolig og stille sted. Her kan ikke en gang pappaen gå forbi oss uten at puppingen blir avbrutt.

-tilby brystet før hvert måltid. Håpløst etter mat for da var han mett. Oppdaget at han spiste like mye mat uansett om han fikk pupp før eller etter.

-tilby brystet etter hver lur. Ofte de tar puppen når de er søvnige.

-i det hele tatt, tilby ofte, men respekter det hvis hun ikke vil ha. Pakk i så fall puppen vekk, og tilby igjen om en stund. Aldri prøv å tvinge henne på puppen, det vil kunne gjøre vondt verre.

-jeg hadde av og til hell med å amme så han tilnærmet satt i fanget, å legge seg bakover resulterte ofte i ville protester. Er jo så mye spennende som kan skje rundt oss...

-ikke stress... Lettere sagt enn gjort, men disse små plukker det opp med en gang og blir stresset selv.

-husk at når de får fast føde så er det naturlig at de vil puppe mindre. De får nå næring fra maten også, mm blir mer for tørsten. De får også i seg mye væske gjennom maten. Så lenge hun har våte bleier får hun sannsynlig i seg nok væske.

-det er lurt å pumpe deg, både for å gi henne med flaske men også for å opprettholde produksjonen. Mini har nå begynt å interessere seg mer for puppen igjen, og jeg ammer nå 3-4 ganger om dagen.

Anbefaler også å lese på ammehjelpen.no om brystvegring.

Skrevet

Opplevd det samme selv etter å ha begynt med fast føde. Jeg har under hele ammingen hatt treg utdrivning, noe som ble forsterket av mindre melk nå som barnet spiser fast føde.

Hadde en lang periode med ville protester etter at ammingen startet hun tok puppen, men ga liksom opp etter en stund. Fikk Syntocinon nesespray (inneholder oxytocin som setter i gang utdrivningen) av legen. Nå går ammingen mye bedre. Er avhengig av ro rundt oss når jeg ammer. Må sitte på eget rom uten noen rundt oss som skravler.

Skrevet

Hei igjen,

Takk for svar jenter!

Fast føde ja... det er jo en helt annen historie ..:s

Det går VELDIG tregt på det området .. kan vel nesten si at jeg fremdeles fullammer... og at hun kun får smaksprøver :(

Hadde hun fått i seg OK mengder fast føde ila dagen - skulle jeg gjerne trappet ned på ammingen!

Puuh...Gruer meg til hun våkner (snart) og vil ha melk... men ikke pupp lenger.. men kanskje flaske? - men IKKE med MME nei ;o)

Tror ikke jeg klarer å pumpe ut noe særlig!

Klem DD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...