hk1980 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hei! Leste innlegget ditt og lurer på om jeg har samme problem som deg. Har fått beskjed om at livmoren min også har litt form som et hjerte, og det derfor kan være vanskligere for et egg å feste seg. Men har aldri fått beskjed om at jeg kan gjøre noe med det. Etter 6 mislykkede icsi, og 10 innsatte egg, begynner jeg å bli ganske fortvilet. Trenger å prøve noe nytt føler jeg. Hva er en hysteroskopi og hvor skal du ta lapraskopi?
Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Ser at du ikke får svar du heller.... dette kan jeg såfall sjekke opp på nett å finne info om, so here goes: Hysteroskopi Ved denne metoden får man direkte innsyn til livmorhulen og egglederne ved å bruke et laparoskop. Metoden brukes for å påvise svulster, sammenvoksninger eller medfødte forandringer. Er litt usikker på hva du mener med hvor du skal ta lapraskopiet, men om du ikke vet hva det er så er det en kikkehullsteknikk leger bruker. Er du usikker på noe som helst rundt egen fertilitet snakk med legen din, mange råd som kan komme her som ikke har hold i virkeligheten din... Vi må faktisk stole på at det er de som jobber med fertilitet kan jobben sin... Lykke til hk1980, håper alt går bra med deg!
hk1980 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 Takk for svar Murmur. Vet du om man vet hysteroskopi går inn den "vanlige" veien? Akkurat nå er jeg mellom leger, så har ingen å spørre. Ferdig med 6 private forsøk. Har aldri vært innom fast-legen min i denne forbindelse. Det var mine tidligere leger som fant ut at jeg hadde denne typen livmor, og de sa da at det var vanskligere for egg å feste seg. Men senere har dem sagt at det har lite å si. Så det er vanskelig å vite hva man skal tro. Men når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med dem ellers. Hva er din historie?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Hei jenter ) Da jeg i 2006 skulle inn til hyscoscopi for å fjerne en polypp, fant de ut at jeg hadde en skillevegg i livmor.Altså hjerteformet livmor.Denne ble fjernet i samme inngrepet,som var både smertefritt og greit.Jeg kunne følge med på skjerm om jeg ville ). Jeg har ikke blitt gravid i etterkant,men betviler egentlig at forholdene i livmor har noe å si i den sammenheng.Jeg var etter eget mas og ønske inn på ny hyscoscopi før vårt 1 ivf forsøk,og da fikk jeg beskjed om at alt var fint . Man går inn den vanlige veien ved dette inngrepet,og du får samme dop som til forsøk,og bedøvelse i livmorveggen. Lykke til !
hk1980 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2008 Tusen takk for svar. Er det andre årsaker til at dere ikke får det til mener du, Vilsågjerne? Hva sa legene om den skille-veggen? Jeg lurer veldig på om det har noe å si for oss, som ikke har andre klare årsaker til at vi ikke får det til. Lykke til videre du også!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Hei igjen. For oss er jeg ikke i tvil om at der er andre årsaker til at vi ikke blir gravide. Folk blir naturlig gravide med skillevegg/hjerteformet livmor. Men det er jo anbefalt å fjerne denne skilleveggen da et evt svangerskap kan bli risikosvangerskap... Glemte å si at under det inngrepet hvor de hos meg fjernet skillevegg og polypp,kunne de også se at egglederne mine var åpne og at jeg ikke hadde endometriose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå