Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Del Skrevet 26. november 2008 jeg er 18 år og har hatt 3 aborter på under 1 år. jeg er nå gravid igjen og jeg klarer rett og slett ikke ta en ny abort. alle gangene har vært med samme barnefar. hva skal jeg gjøre? barnefaren er utlending og sier vi ikke kan beholde barnet og samtidig være sammen. det har jeg egentlig ikke noe problem med. men han ringer meg og sender meg masse meldinger å sier jeg må ta abort. han sier også at vis jeg tar sbort så skal han gifte seg med meg dagen etter osv. hallo?? det han skal si er at vi skal gifte oss nå, før barnet kommer. jeg er livredd for at jeg ikke kan få barn igjen vis jeg tar en abort til. jeg vet han er veldig glad i meg, han sier hele tiden at han ikke vil miste meg osv, og jeg tror han for jeg kjenner han såpass, men tror han bare sier alt det negative fordi han er i veldig sjokk og at han ikke vet hva han skal gjøre pga familien osv. han sier han mister hele familien vis vi beholder. men jeg klarer bare ikke ta abort. alt er helt kaos i hodet mitt nå. jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. får masse støtte fra familie og venner så vet jeg klarer det, men vil selvfølgelig at han også skal være der. huff.. kan noen hjelpe meg? er 10 uker på vei nå og har allerede fått små baby sko til den lille Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139181546-4-aborter-p%C3%A5-1-%C3%A5r/
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Del Skrevet 26. november 2008 Ja, husk at å ta aborte er 100% kvinnens valg. Du gjør det rette med å beholde nå. Kan virke som om du har følt deg presset til å gjøre det de tre andre gangene også? Jeg tror også at sjansene dine for å få barn senere kan minske hvis du tar flere aborter nå. Hvis BF får trøbbel med familien sin, så må han holde det hemmelig eller gjøre det han trenger å gjøre ovenfor dem, det trenger ikke du bekymre deg over hvordan de velger å gjøre det i hans familie. Jeg ville gitt han klar beskjed om at du ikke tar flere aborter, og at temaet er ikke noe du ønsker å diskutere mer, så han må slutte å ringe og sende deg mld ang abort. Hvis han fortsetter å trakassere deg, kan du anmelde han. Det virker ikke som han er glad i deg, og det er fint at det er greit for deg at dere ikke er sammen lenger, du klarer deg nok godt alene med de du har rundt deg. PS: Jeg er sikker på at du kommer til å få mye negativ respons på innlegget ditt, så anbefaler deg å være klar over det, og overse det når det kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139181546-4-aborter-p%C3%A5-1-%C3%A5r/#findComment-139181702
Sanguinary Skrevet 26. november 2008 #3 Del Skrevet 26. november 2008 Om du ikke vil gjennom en ny abort, så skal du heller ikke gjøre det. Det er INGEN som bestemmer over din kropp utenom deg selv, og du må sette deg selv først. Jeg kjenner meg igjen i denne historien siden en venninne gikk gjennom det samme (ikke med abortene, men samme problemene med en utenlandsk kjæreste). Jeg kjenner verken deg eller kjæresten din, jeg snakker kun ut i fra det jeg vet fra min venninne, og han hadde ingen planer om å gifte seg med henne selv om han sa det. Han kunne være sammen med henne, men han kom aldri til å gifte seg med en hvit kvinne. Hun var 19 år på det tidspunktet og bestemte seg for å beholde barnet. Hun har nå verdens skjønneste datter på nesten 5 år og klarer seg utmerket som alenemor selv om verken hun eller datteren har kontakt med faren. Syns det er på tide at du vurderer ett annet prevansjonsmiddel fra nå av. Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du velger Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139181546-4-aborter-p%C3%A5-1-%C3%A5r/#findComment-139183971
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #4 Del Skrevet 28. november 2008 Start på prevensjon tar du abort igjen, en annen ting er at for hvar abort du tar kan du skade livmora di. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139181546-4-aborter-p%C3%A5-1-%C3%A5r/#findComment-139195320
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå