*surrehue* Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Søren glemt å kjøpe rømme. Fem dager siden utløpsdato på den jeg har. Liker ikke å spise gammal mat. Men rømma lukter helt fin. Tør ikke smake da. Må høre om noen her inne vet først.
Mom2Two Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Urk, jeg er kresen på sånt, så jeg hadde ikke gjort det:-p
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde ikke gjort det, hadde kastet den bare ved å se på datoen og latt være å smake på den. Men er superkresen på sann, utgått mat og hvertfall meieriprodukter
Mom2Two Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Hehe sånn er jeg også... Jeg prøver ikke en gang, jeg.. Utgått på dato er utgått på dato. Kan strekke meg om det er tørrvarer som gikk ut for en dag eller to siden:-p
Sjokoladekaka Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Rør i den og smak. Luktar den godt så blir du ikkje dårlig. Og smakar den godt, så er den ikkje dårlig. Eg har gjort det mange gangar, og vi har ikkje blitt dårlige, nokon her:)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Du kan eta rømme fram til den er grønn......!!! Det gjer ikkje noko for den er syrna og holder seg kjempe mykje lengere enn datoen på esken. Ikkje farlig å eta i det heile tatt, syns den blir bedre bare eg.
gærne ko Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 På dei fleste matvarer er det vel en best før-dato, så det er for å bekrefte at innen denne datoen skal maten vere i orden. Men den er som regel fin etterpå, spesielt syrna melkeprodukter og egg. Egg for eksempel hadde jo ti dager lenger holdbarhetsdato før, men på grunn av en EU-regel eller noke sånt måtte Norge kutte holdbarhetsdatoen med 10 dager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå