Gå til innhold

Noen her som ammer selv om de bruker antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg gikk på cipramil før svangerskapet pga av angst og depresjon, og føler at d har kommet tilbake for fullt nå! Har spurt legen, men han sier at felleskatalogen ikke anbefaler d, mens på helsestasjon sier de at jeg kan bruke d??? Hva slags type bruker du? Blir barnet på noen måte påvirket?

Skrevet

ja, jeg har begynt med cipralex igjen. gikk på dem før jeg ble gravid, sluttet under svangerskapet , men har begynt på dem igjen. legen sa at jeg kunne det.

Skrevet

Så babyen blir ikke påvirket på noen måte da eller? Hvor lenge har du ammet da? :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hos meg var det jordmor som tok tak i dette like før fødselen. Jeg brukte da zoloft og legen min hadde ikke sagt noe om dette, eller hatt noe oppfølging for den saks skyld. Jordmor undersøkte og etterhvert sjekket jeg oppi dette selv. Antidepressiva går over i morsmelken, og det varierer av grad de forskjellige merkene. Løsningen for meg ble å trappe ned med en gang, men både med ny baby i hus og hormonene etter fødsel kan dette være tøft om man ikke er helt klar.

Skrevet

Jeg bruker cipralex og ammer. Legen veier fordeler og ulemper opp mot hverandre, da det går littegrann over i melka. De anbefaler mor heller å amme med cipralex i melka enn å gi MME. En deprimert mor kan gi verre bivirkninger enn litt cipralex i melka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...