Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal man velge...

det finnes jo så masse forskjellig. vi har en babybjorn, mem den skal man jo ikke bruke så lenge av gangen... noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sjølv eit elastisk bæresjal, synest det fungerar finfint:) Veldig kjekt å ha når ein t.d. skal lage middag eller ut ein tur (i snø). Det kan brukast frå nyfødd. Følger med knyteanvisning, men fann og ut litt ved å lese på tettinntil.no

Har tenkt å prøve meitai etter nyttår, dei skal visstnok vere veldig gode å bære i dei og. (grunnen til at eg skal vente til etter nyttår er jo mulegheita for å få noke sånt i julegåve;))

Men det er mange som likar vevde sjal og ringslynger.

Les og lær på tettinntil.no;)

Skrevet

Jeg har mei tai etter storesøster. Bruker den på henne enda når vi går lange turer i skogen mm. Da sitter hun på ryggen. Til lilleknerten har jeg nettopp begynt og, funker fint denne gang og.

Liker at den er lettvint å knyte, tar liten plass når man skal pakke den med seg, kan brukes fra nyfødt til barnet er 20 kg (det vil vel si så lenge det er behov), får ikke vondt i ryggen selv når jeg bærer lenge, mange fine varianter og ikke så alt for dyrt, kan bære på magen, siden og ryggen.

Er utrolig mye bæretøy, jeg har ikke prøvd noe ennet enn mei tai (bortsett fra babybjørn da) - men vil virkelig anbefale det.

:)

Skrevet

Har elastisk sjal, maitai, ringslynge og Ergo. Bruker omtrent bare maitai.

I starten brukte jeg sjalet endel, utrolig nær og fin følelse. Men det ble uttrolig VARMT både jeg og ungen var gjennomvåte hvis det var litt temp. ute, synes også det var litt knotete å få ungen inn og ut. Lurer på om jeg skal gjøre et nytt forsøk nå, for du kommer utrolig nært barnet :-) Til våren regner jeg med at den forsvinner ut av huset til ei venninne som får barn da...

ringslynga har vi brukt lite. Har den liggende i bilen, kjekk å ha på butikker etc. men ikke for noen lengere turer.

Maitai er den "selen" jeg bruker desidert mest. Rask og knyte og behagelig å bære. Mange sier at de ikke kjenner det i ryggen, men etter en time-halvannen gjør jeg det ja (men det gjør jeg jo med god sekk og!), så skal jeg gå lenger enn det blir det vogn. Denne kan du også lett sy for 100-150kr i materiale.

Ergo, kjøpt inn egentlig for å reise (ikke praktisk å reise alene på fly med baby, bagasje og maitai!). Har egentlig kun brukt den til reise men den har fungert yppelig til det. Regner med at jeg kommer til å bruke denne mer når han skal på rygg.

Skrevet

Eg har brukt vevd sjal, meitai, ringslynge, onbu, ergo og sjaltai og min favoritt er det vevde sjalet. Bruker det masse til dattera mi paa 1,5 aar, ofte i timesvis uten aa bli sliten. Synes sjalet gir bedre avlastning enn de andre og en kan variere maaten aa knyte paa slik det passer en best:)

Visst du ikke er sikker paa hva du skal velge, gaa inn paa tettinntil.no og se om du finner et baeretreff der du bor. Da kan du faa proeve litt forskjellig foer du bestemmer deg:)

Skrevet

Vi bestilte en "Sleepy Wrap" fra USA, og er superfornøyd med den! Det er et elastisk bæresjal, og har en utrolig rimelig pris i forhold til kvaliteten. Mannen min elsker også å bruke det, så jeg anbefaler det veldig!

http://www.sleepywrap.com/

Skrevet

Jeg bærer i elastisk sjal, mei tai og vevd sjal. Lillegutt er passert 5 kg, så det begynner å bli litt slitsomt å ha ham i det elastiske sjalet. Bruker mest meitai for tiden, men skal kjøpe et lengre vevd sjal, for tror det er det som kan gi best støtte..:-)

Liker mye bedre å bære enn å trille jeg. Men man må ha isbrodder på vinterføre da..:-)

Skrevet

bruker elastisk sjal kjøpt på babyshop. Fungerer fint selv om hun har blitt snart 8 kg og veeeeldig aktiv. Roer seg fint.

Var knallfint i starten særlig (prematur)

både mammaen og pappaen bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...