LilleVildeogMamma Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Synes han har store bubber i nesen og høres tett ut konstant. Bruker ganske lang tid hver morgen til å fiske ut bubber og han liker det ikke dermed gjør ikke jeg det heller. Men de må jo ut slik at han får puste ordentlig! Eller kanskje ikke jeg skal stresse så mye med det? Jeg pleier å dryppe nesen med saltvann først også bruker jeg nesesugeren til å få de såpass langt ut at jeg klarer å få tak med fingrene... Det er vanskelig og tar lang tid og jeg synes ikke nesesugeren er noe bra... Noen som har tips til hvordan dette kan gjøres raskere? Eller er det kanskje nesesugeren jeg har som funker dårlig?
Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg synes nesesugeren fungerer bra for å få ut bubbene, jeg. Prøv å hold igjen det andre neseboret til babyen når du suger ut. Da suger det litt bedre
Snupp@ med 3 barn Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Jeg er jo litt blond da, så jeg trodde at nesesugere var grådig dårlige. Det jeg gjorde feil var at jeg ikke knep den sammen før jeg tok den opp i nesen og da funket den ikke. Så viste noen meg at den skulle knipes sammen først og da funket det:S Kan det være derfor du ikke syns den virker??
LilleBanan blir storebror Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 snupp@: hvordan klarte du å ikke konkludre med at den nesesugeren skal klemmes sammen? Bare dytta du den oppi nesa å forventa at den skulle suge til seg busa bare du holdt den der? (eller er det jeg som er blond nå, og ikke forsto deg helt) Måtte bare spørre. Selv det enkleste kan bli innviklet i denne ammetåka:) Jeg tar en q-tips å napper ut busene, lett som bare det!
LilleVildeogMamma Skrevet 26. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2008 joda, jeg har skjønt teknikken med nesesugeren skal prøve med q-tips neste gang. Det enkle er ofte det beste
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Det enkle er som oftest det beste ja... Tulla var forkjølet i en periode og hadde masse i nesen, snørr og bubber. Hadde besøk av tante som har tre voksne barn, og hun var med og badet tulla, og jeg sa at "synes det er så vanskelig å få det ordentlig ut av nesen hennes". Neida, det er ikke vanskelig sa hun, du bare "snyter henne". Dvs, du tar en liten klut/tørkle og trekker nedover fra toppen av nesen og utover. Eh, selvfølgelig, hvorfor hadde jeg ikke prøvd det...? Jeg gjorde det, ble litt protester, men duuu så kjapt og effektivt!
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Slenger inn et lite tips her jeg også. Jeg bruker pinsett når minsten har "harde" buser.. Det er kjapt og enkelt. Men husk å bruke pinsett med butte ender så ikke du skraper opp inni nesebordet:)
Nordhagenjentene :) Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Jeg bruker den butte enden på hårnåler, det blir som en krok som tar de ut... Fikk det fra en 3-barnsmor, så da turde jeg prøve det også. ;P
Snupp@ med 3 barn Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 hehe, joa visste jo at jeg skulle trykke den sammen, men funket ikke når jeg trykte den sammen etter at jeg puttet den opp i nesen. Da blåste jeg liksom bare busen enda lenger inn. Så det er det at jeg måtte trykke den sammen før jeg stakk den opp i nesen:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå