overkill Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Tredje år på rad dette har falt på meg, så no er eg tom for idear.
Anne-B. Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Da har du kanskje hatt quiz et av de forrige årene?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Jeg er ikke så fan av selskapsleker men flirte godt da svigermor dro i gang den sangen hvor man tar på seg medisinglass som øyne, papptallerker som ører og sukkerbiter til tenner, i bryllupet vårt. Husker ikke hva sangen heter.... hm...
overkill Skrevet 26. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2008 Har nok det ja, men det er kanskje det beste likevel sidan det er noko alle kan ha glede av. Ikkje alle som var komfortable med mimeleiken min;).
overkill Skrevet 26. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2008 Eg hadde ikkje tenkt at utdritinga skulle gå på min bekostning:)
Piken på landet Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Hei! Pyton og ha ansvaret for noe slikt år etter år, men skal se om jeg kan hjelpe deg litt :-) Aner jo ikke hvor mange dere er, og hvor godt dere kjenner hverandre da. Vi har pleid å være en gjeng på ca 20 som kjenner hverandre ganske godt når vi har hatt disse lekene. Den første er kanskje ikke akkurat en selskapslek, men gjør at det kan bli ganske morsomt under maten. Du skriver opp noen "oppdrag" på endel forskjellige lapper. Disse oppdragene gjelder kun under måltidet. Her er noen eksempler på oppdrag: - Du skal hele tiden under måltidet drikke opp det den til venstre for deg har i glasset. -- Du skal sørge for at at den til høyre for deg alltid har mat på tallerken. - Viss noen under måltidet skal på toalettet, skal du skynde deg og okkupere toalettet først. - Du skal reise deg hver gang "Knut" reiser seg. - Du skal skryte uhemmet av potetene. - Du skal skryte uhemmet av kona di under hele måltidet. - Du skal fortelle 5 grovisser i løpet av måltidet. - Du skal rape høyt i ny og ne. - Du skal utbringe 4 skål i løpet av måltidet. - Du skal benflørte med den som sitter ovenfor deg under måltidet. - Fortell masse skrøner fra millitæret under måltidet. - Du skal under måltidet reise deg opp å synge en julesang Bare fantasien setter grenser for hva du kan skrive på disse oppdragene. Du kan lage et oppdrag til hver, men det kan også være morsomt om ikke alle får, da begriper de ikke hva det er som skjer. Ihvertfall veldig morsomt dersom kona til han som har fått "skryte av kona si" oppdraget ikke aner at det er en lek. En annen lek som har hatt stor suksess i vår omgangskrets er "hva ville du gjort viss- da vile jeg" leken. Alle får hver sine to lapper der de på den ene lappen skiver "hva ville du gjort viss" og dikter opp en slutt, f.eks "hva ville du gjort viss Knut fortalte at han var homofil?" eller noe annet banalt. På den andre lappen skriver de et svar "da ville jeg....osv" F.eks "Da ville jeg løpt til skogs og aldri kommet igjen". Svaret trenger ikke og stemme med spørsmålet. Så samles lappene inn, svar og spørsmål legges i to forskjellige skåler, blandes, og så trekker en opp et tilfeldig spørsmål og leser opp høyt, og trekker etterpå et svar. Sammensetningene kan bli veldig morsomme. Er det en gjeng med kreative folk, så kan denne bli kjempemorsom! Så har du jo de tradisjonelle pakkelekene da. Den ene der alle har med seg f.eks to pakker hver (ikke av noen voldsom verdi, gøy viss noen av pakkene bare er tull også), alle legges i en haug på midten. Så setter en seg i en sirkel rundt og begynner å trilte en terning som går rundt på tur. Når en får terningkast 6 får en lov og trekke en pakke. Når det er tomt for pakker, begynner en å trekke av hverandre når en får seks. Lurt å sette en tidsbegrensing fra når en begynner å trekke av hverandre. F.eks 10 min. En annen pakkelek er at en pakke pakkes inn, og på pakkebåndet knyttes veldig mange knuter. Her fungerer det også likt med terningen som går på rundgang, men her får den som triller 6 lov å begynne å knytte opp båndet. Når neste mann få 6 overtar han pakken osv. Den som til slutt klarer å pakke pakken helt opp får innholdet. Kan altså være en litt finere ting. Det er rart at alle lekene ser så kjedelige ut når de blir skrevet ned slik, men vi har hatt kjempesuksess med alle disse. Håper noe var til hjelp, lykke til!
overkill Skrevet 26. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2008 Tusen takk for kjempefine forslag! Skal definitivt prøve den med div. oppdrag. Berre eit spm; legg du lappane vilkårleg, eller planlegg du utfrå kven som skal sitte der? Må i tilfelle ha bordkort. Vi er 25 stk.
*surrehue* Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 søstra mi delte ut filt og krepp-papir og lim og stjerner og dill,dall. Så fikk folk i oppdrag å lage julepynt. Den beste og mest kreative pynten ble premiert. Folk spiste og drakk og klippa og lima og hadde det visst veldig festelig. Passer fint på fester der det kan gå litt i stå. Da vil det jo alltid være noe å prate om. Tenker det ble en del kreative løsninger utover kvelden..... Ellers kan du jo ha sing-star....(Men hvis mimeleken ikke var suksess er de vel kanskje ikke så glade i karaoke heller..)
Piken på landet Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Så bra det fallt i smak :-) Jeg planlegger hvem som skal få de ulike oppdragene. Ikke for alle det passer å fortelle grovisser eller benflørte med den ovenfor :-) Har bare stukket lappene til dem når de har kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå