Tjorven1 Skrevet 10. desember 2008 #26 Skrevet 10. desember 2008 Hvordan har det gått?! Hcg'en din stiger jo... når jeg har mistet har den IKKE steget. Hcg slutter å stige ved uke 12 tror jeg det er, det er i beg den stiger mest. men nå er jeg fryktelig spent på å høre hvordan det gikk på mandag? Og du småhysterisk? Velkommen til min verden - ha ha ha alle er slik når de er gravide! Jeg betalte kr. 1 200,- for en ekstra ul jeg, og nå virderer jeg en til...
bumpi de bump Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #27 Skrevet 10. desember 2008 Hei igjen, Tjorven1. Jeg har faktisk ikke fått et helt sikkert svar ennå. Legen var syk mandag så jeg var ikke der før i dag. Hun sa hcg-verdiene fra de to prøvene jeg har tatt ikke fortalte henne noe, men hun har mest tro på at jeg ikke er gravid av tre grunner: jeg har ikke noen svangerskapstegn, hcg-tallene skulle ha doblet seg eller mer og UL-legen jeg var hos i uke 7+1 skulle ha sett hjertet på det tidspunktet. Eneste "tegnet" jeg har nå er at jeg er veldig trøtt, men det er antagelig fordi dette sliter veldig psykisk. Tok ny hcg-prøve i dag for å sjekke om verdiene stiger fremdeles og så skal legen prøve å få en haste-UL til meg så vi finner ut hva som skjer. Så håper jeg at jeg blir en av dere i hysteriske-gravide-gjengen utpå nyåret ; )
Kath:) Skrevet 10. desember 2008 #28 Skrevet 10. desember 2008 Hei bumpi de bump! Dette tok jo lang tid da! Stakkars deg! Vondt å gå slik og lure og ikke vite hva som skjer. Håper det går bra. tvi tvi videre. Meld oss så fort du vet noe mer, klem
Månestråle75 Skrevet 10. desember 2008 #29 Skrevet 10. desember 2008 Ikke rart du blir sliten av dette. Du blir holdt lenge på pinebenken synes jeg..
Tjorven1 Skrevet 14. desember 2008 #30 Skrevet 14. desember 2008 Så merkelig at det skal ta så lang tid å få en ul? Bor du i Oslo kan du jo ta en privat. Krysser fingrene for deg!
Tjorven1 Skrevet 14. desember 2008 #31 Skrevet 14. desember 2008 Jo glemte en ting til. Er du ikke gravid må du jo ta utskrapning, det skjer på sykehuset. Kan ikke legen din fikse en haste time der? Jeg dro jo selv på sykehuset på legevakten når jeg hadde ma'en - da hadde det kommet litt blod på papiret når jeg tørket meg. De tok så godt i mot meg, de var helt fantastiske! Jeg fikk ul med en gang, den lørdagen med oppfølging mandagen etter. de tok hcg begge dagene. Men de så heller ikke noe bankene hjerte så jeg fikk ebskjed om at det var mest sannsynlig en abort. Men på sykehuset hadde de helt nytt utstyr, som tilsier at man skal se ett bankende hjerte uke 8 som jeg var. Nei, igjen lykke til. Nå må du få svar på dette - slik at du evt. kan få en utskrapning så du kan komme igang igjen med dk turer.
bumpi de bump Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #32 Skrevet 17. desember 2008 Hei igjen jenter, først beklager at jeg har vært dårlig til å oppdatere. Jeg hadde en utskraping i går og selv om jeg er sliten psykisk etter alt tullet fra fastlegen min og venting, venting, venting, så er jeg veldig lettet for at problemet ble tatt tak i av "skikkelige" leger. Mandagen ble jeg sendt hjem fra UL på Ullevål på grunn av nok en idiotfeil fra fastlegen (unnskyld språket), så måtte tilbake igjen på riktig avdeling tirsdag. Derfra gikk alt på skinner. Først UL på gyn.pol. Der jeg fikk bekreftet det jeg har "visst" hele tiden, at anlegget i magen var en feilproduksjon. Derfra ble jeg sendt rett opp på avdelingen for utskraping. Kjempehyggelige og stødige mennesker hele veien og veldig betryggende atmosfære. Selvsagt litt samlebåndsaktig oppe på avdelingen, men det tok jeg lett på. Vel, jeg er klar til å prøve en gang eller to til, må bare vente på at mensen skal komme tilbake. Og innen den tid er vel min ordentlige fastlege tilbake fra fødselspermisjon så jeg slipper å forholde meg til vikaren hennes. Nå skal jeg bare glede meg til jul og etter det: til å prøve igjen : )
Månestråle75 Skrevet 17. desember 2008 #33 Skrevet 17. desember 2008 Synes det er ordentlig leit at det ble så mye krøll for deg.. Håper du finner roen nå, når alt er over, og at du får en finfin jul :-) Og neste gang - da sitter den )
Tjorven1 Skrevet 18. desember 2008 #34 Skrevet 18. desember 2008 Så deilig å fått ordentlig svar og å fått ryddet opp. Ja... amn blir veldig sliten mentalt av å abortere, en skikkelig hormonkrasj... men det er utrolig hvor fort man kommer seg etter en utskrapning, en uke til nå, og du er ditt gamle "jeg" igjen! Så bra at fastlegen din kommer tilbake, ellers måtte du bare fått en ny.. Lykke til! Jeg fikk mensen etter 5 uker første gang, og 4 uker på dagen andre gang. Og aldri så galt at det ikke er godt for noe som det heter: Man blir mye enklere gravid rett etterhverandre.. igjen likke til!
bimsalabim Skrevet 18. desember 2008 #35 Skrevet 18. desember 2008 For en prosess du har vært gjennom! Det må ha vært utrolig utmattende. Og trist at det var slik det endte - selv om du egentlig "visste". Uansett - godt at du omsider ble tatt godt hånd om - og at du eeendelig fikk en avklaring på hvordan situasjonen var.. Håper du kommer deg raskt ovenpå igjen, at mensen kommer kjapt tilbake og at du straks er klar for ny Danmarkstur :-) Ønsker deg en fin og avslappende juleferie så lenge!!
Kath:) Skrevet 19. desember 2008 #36 Skrevet 19. desember 2008 Hei! Det var jo synd da, stakkars deg..Men samtidig så har du jo fått svar på det som har plaget deg lenge, og det er jo tross alt bra! Det blir et avsluttet kapittel, og du kan legge det bak deg og endelig gå videre. En ny frisk start i 2009. Slapp av og kos deg i julen med familien! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå