Trønder med to herlige Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hei! Tok keisersnitt for 18 dager siden, og har i de siste dagene fått alt for lite melk. Tenkte kanskje det tok seg opp ganske fort, men hver kveld de siste 3-4 dagene, har vi måtte gidd MME i tillegg til pupp på kveldene. Prøvde å pumpe meg, og det var faktisk ikke mer enn 60 ml tilsammen på begge puppene!!! Ikke akkurat mye. Flere som har det sånn, og tok det lang tid før melka kom tilbake igjen?
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 sånn var det hos meg også. Men måtte til slutt sette av en uke til soving og amming. Ikke lett når vi har ei jente fra før men det var det som skulle til. Ammet omtrent hele tiden i en uke. Så den påfølgende uken prøvde jeg å drøye det litt mellom hver amming. Når jeg så at han begynte å bli sulten gikk jeg rundt og bysset på han. prøvde å få han til å tenke på noe annet. og samtidig fikk jeg jo mer melk. Og en ting til. Jeg kuttet ut å gå med bh når jeg ammet hele tiden. prøver det nå også å gå uten. Det hjelper. pluss å drikke mye vann. Sjekk ammehjelpen.no. Der står det mye bra. De har også en chat der du kan prate med ammehjelper. Det funket på meg! Lykke til!! Det ordner seg til slutt!!!
Frøken Freken Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde veldig sein melkeproduksjon i starten, og legen ga meg resept på et preparat som heter Afipran - det er egentlig mot kvalme, men har økt melkeproduksjon som bieffekt! Det virka kjempebra for meg! (Det skal sis at jeg pumpet og ga i flaske, for jenta mi ble sugeforvirra etter å ha fått MME på flaske, etter dårlig start med amminga. Nå går det kun i MME her.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå