♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hvordan startet dette (symptomer) og hvor lang tid tok det fra dere fikk medisiner til dere begynte å bli bedre?? Begynte selv på ery-max på mandag, merker ikke noe forskjell enda....
Gjest -<<- Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Hoste. Mye. Ery-max er fin dop om man har atypisk lungebetennelse, og har gitt effekt i løpet av et par-fire dager hos meg. Standard lungebetennelse vet jeg fint lite om.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Har hatt lungebetennelse, men i mange tilfeller så tar dessverre ikke erry max dette! Be legen om noe annet! Man blir surklette i brystet og får ofte feber, føles som noen står og trykker på brystkassa di! God bedring!
Alba44 Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Hostet ekstremt mye. Pensillinen hjalp meg raskt. God bedring!!
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 26. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2008 hva betyr atopisk?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Eg hadde mycoplasma lungebetendelse, også kalla stille lungebetendelse og fikk ery-max, det tok litt tid fordi eg fikk farang også to dagar etter at eg hadde starta på dei. Eg hosta noko grønn jæ...... og knakk to ribbein som eit resultat av det. Eg fikk også kikhoste så eg hosta godt i ca 4mnd....... Blir enda fort hostetet hvis det er litt virus i systemet, tettar seg fort.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 26. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2008 er ikke ery-max penicillin (eller virker som)?
Gjest -<<- Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Atypisk. Det motsatte av typisk/vanlig. Også kjent som stille lungebetennelse, eller mycoplasma-lungebetennelse. Det atypiske er at man sjelden blir fullt så syk som ved vanlig lungebetennelse, ofte litt lavere feber, litt lavere crp. Samme jævla hosten. =)
Galskapens overhode Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 jeg har hatt dette 2 ganger. Fått plutselig veldig høy feber og hostet litt.. Dro på legevakt begge gangene pga helg eller kveld, og begge gangene nektet legen å sende meg hjem pga allmenntilstanden. Dagen etter fant de ut at jeg hadde crp på over 300 og beviste lungebetennelse på røntgen. Jeg fikk ery max og apocillin. Begynte å hoste dagen etter. På sykehuset fikk jeg disse intravenøst (auuu) mye bedre å ta dem i tabelettform.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Når eg hadde mycoplasma så hadde eg ikkje feber i det heile tatt. Eg var forkjøla som gjekk nesten over også starta hosten noko så veldig!! Gjekk med det i 3uker før eg reiste til legen, eg var jo ikkje sjuk!! Han lytta på meg og hørte jo ingenting så han var på veg til å sei at det var ein forkjølelse bare, men så fikk eg eit hoste anfall på kontoret hans og da kikka han rart på meg. Det første han gjorde var å gje meg ventoline, for eg våkna opp om morgon med ein følelse av å ha ligge i eit kott med 30 andre uten lufting, kjempe tung i hue. Men vinduet på soverommet var jo opent...... Også tok han masse blodprøver og lufta ideen om at det kunne vera stille lungebetendelse. Han ringte ei uke etter for da hadde han fått svar på prøvene og eg hadde mycoplasma når eg hadde vert hos han. Det ironiske var at det gjekk legionella i Fredrikstad da og det var ei dame som hørte meg hoste som lura på om eg hadde vert i Fredrikstad!!?? Nei sa eg det har eg ikkje og lungebetendelse har eg ikkje for eg har ikkje feber. Måtte jo bare fortelle ho etterpå at eg hadde lungebetendelse da, for da hadde legen ringt meg. Tok ribbeina like etterpå for da hadde eg hosta slik i 4uker.......... Reise til legen?? Nei detta går da over.......
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 26. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2008 hvorfor fikk du det intravenøst? jeg skal gå på dette i 7 dager, begynte på mandag men merker ingen forskjell enda??
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 Hadde det da jeg var 13 og jeg fikk bråkjapt over 40 i feber. Forkjølelses/influensaaktig. Gikk vel sånn ei uke før jeg fikk kramper, hadde kastet opp av hosting før jeg kom til legevakt (pga krampene) og bel videresendt til sykehus. Der trodde de jeg hadde astma og epilepsi (!) så de tok denne typen tester og jeg fikk inhalator med astmamedisin (vet ikke hva den het). Hadde tatt røntgen som viste store slimansamlinger i den ene lungen. En uke etter dette kom fastlegen hjem fra ferie og konstaterte at det verken var astma eller epilepsi (hadde tatt eeg eller hva det heter også da, som var normal) men lungebetennelse og jeg fikk noen digre tabletter (husker fortsatt ikke navn men de var sånne avlange plastgreier med pulver inni) og da ble jeg frisk i løpet av ei uke, feberfri i løpet av et par dager.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 26. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2008 Det som er problemet hos meg er prikkking/nummen i hele kroppen, og press i brystet, magevondt, noe jeg fikk en forklaring på. Ikke hoster eller feber, men var forkjølet i forkant........... vil bli frisk att snart. Så vondt å være sånn i kroppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå