Makko med to små gutter Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Selve amminga går ganske greit, jeg har nok melk, og lillegutt tar godt for seg... I følge alle som har satt på, har lillegutt bra teknikk og det har han hatt siden starten (har aldri egentlig trengt å legge han til, selv første gangen sugde han seg fast idet barnepleieren la han ned til meg). MEN det er ennå vondt (spes. på ene brystet), "inni" det brune området (det er altså ikke i huden, men inne i selve puppen det gjør vondt) i det han tar tak, og kanskje det første minuttet etter han setter igang. Er verre når jeg har mye brystspreng. Noe jeg kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Mulig jeg tar feil, men det høres bare ut som utdrivningsrefleksen...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Ja det høres ut som utdrivningsrefleksen. Prøv å få igang refleksen før du tilbyr barnet brystet. Da trenger ikke barnet å suge så hardt i begynnelsen og da kan det jo være at smertene avtar.
Makko med to små gutter Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 Det er vondt selvom melka renner... Den puppen det er mest vondt i er også den som lekker mest.
mamma til fire små Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 kenskje du kan ha en tett melkekjærtel akkurat innenfor der? i såfall kan du prøve å klemme den tom før du legger han inntil puppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå