Marsipan❤grisen Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hvor masse og hvor mange ganger sover babyen deres om dagen? Jenta mi sover 4 x 1/2 timer om dagen ca. Hun er 6 mnd. Til dere med større barn : Når startet deres barn å sove mindre på dagen? Når er det egentlig barn begynner å bli mindre trøtt om dagen, og når begynner man å kutte ut lurer på dagtid?
vår baby Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Gutten min sover 2 eller 3 x 1,5 time. Han sover gjerne i ca 45 min, hvorpå han våkner. Jeg kan da gi han sutten og roe han ned til han sovner nye 45 min. Merker jeg ikke at han våkner å han blir veldig våken nytter det ikke å få han til å sove igjen. Synes det ble en overgang til mer struktur da han begynte å bli mer aktiv. Lengre våken perioder, men mer naturlig rutine på søvnmønssteret. Tror ikke man kutter ut lurer på dagtid før de er noen år, men er vel en overgang til kun en lur rundt et års alderen?
brooklyn Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Lillebror er straks 6 mnd og han sover 3 ganger på dagtid, 2x45 min og 1x3 timer, midt på dagen. Det er veldig forskjellig når man kutter ned på lurene. Storebror hadde tre lurer til han var 1 år, deretter hadde han to lurer til han var rundt 2 år, og deretter 1 lur til han var litt over tre år. Vet om andre barn som ikke sover på dagtid etter at de er ett år. Sam sagt, veldig forskjellig. Jeg ser at lillebror ruller med øynene og gnikker seg masse i ansiktet om det nærmer seg to timer med våketid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå