Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om noen kansje har et svar til meg i forhold til prøverør...

Vi har vært gjennom utredning og er forklart som ufrvillig barnløse. Har prøvd i litt over to år, men ingenting har skjedd.

Denne syklusen har jeg gått på min første pergokur og har fått tilbakemelding på blodprøvene om veldig gode verdier for gjennomgått eggløsning. Fikk beskjed om å vente en mnd før jeg begynte på ny kur om jeg ikke er gravid denne måneden.

Mitt spørsmål er når kan vi egentlig søke om prøverør? Er dette noe legen avgjør, eller må vi selv ta initiativ til dette?

Man blir så lei av å ikke klare på egenhånd!!!!!

På forhånd; takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal ta en prat med legen din og få han/hun til å sende inn søknaden så fort som mulig. Det tar jo alltid litt tid før man får startet opp likevel, og da kan dere jo prøve pergo mens dere venter. Det var i alle fall det min gynekolog sa til meg da vi skulle søke. Og siden dere har prøvd i over to år, så er det vel kanskje ikke så mye å vente med. Og vips...så plutselig kan den sitte på egenhånd uten prøverør likevel :)

Skrevet

Hei!

Er ny her...

Vi også lurer på å søke om prøverørforsøk for vi har også hørt at det kan ta tid. Er det noen som vet hvordan ventetiden er i Oslo? Kan det være at man ikke får offentlig prøverørforsøk hvis man har barn fra før - har hørt rykter om det (har en liten jente på 3,5 år som vi fikk på egenhånd etter 18mnd)?

Man må vel uansett gå på hormomner en periode før prøverør? Hva er egentlig Pergo?

Skrevet

Hei!

er enig med turbotrollet at dersom dere har prøvd i 2 år er det kanskje lurt å be legen søke om ivf for det tar tid før man får begynne med ivf og da kan dere jo prøve på egenhand med pergo i mellomtiden. Litt greit kanskje å være litt effektive for dette kan plutselig ta fryktelig lang tid så synes virkelig ikke dere skal vente så lenge med det!

Linnea05 jeg svarte deg på et annet inlegg i går og da lurte jeg på om dere skulle gå for ivf, og det trur jeg også jeg ville ha gjordt dersom jeg var dere for dere har jo ogå prøvd lenge. Er ganske sikker på at dere får offentlig forsøk selv om dere har en egen produsert jente fra før, dere har jo en sekundær inferilitet og har også krav på å få hjelp dersom det er behov for det. Dem som har fått ivf babyer får jo 3 nye forsøk dekt til søskenforsøk. Pergokur er vel en hormonkur der man følger eggutviklingen og vet når man skal ha eggløsningen, (får en eggløsningsprøyte ol.) Eller man ser på ul at egget er i rette størrelse og får da beskjed om å dra hjem å ha sex i denne perioden. Man kan vel her også utvikle flere egg men det er vel ikke ønskelig at det blir for mange for det er da fare for at det skal bli flerlinger. (dersom det er 4-5 egg) Mulig jeg er helt ute på jorde her så da er det fint om noen retter opp i dette;) Ikke meninga å feilinformere noen så;)

Vet ikke noe om ventetid i Oslo, det kommere vel ann på klinikk man velger, men 3-6 mnderkan man regne med og noen kan ha 9 mnders ventetid så er greit å komme i gang med papirarbeid, blodprøver ol. I mellomtiden kan dere jo prøve på egenhand:)

Ønsker dere begge lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...