Gå til innhold

Hvordan vil dere føde, og hvem vil dere ha med?

Anbefalte innlegg

For meg, helt siden jeg ble svanger og begunnte å tenke på fødsel, har jeg sett for meg å stå på kne eller sitte på huk. Har lest en del om det nå også, og ser at det er det mest naturlige, men når jeg ser på Jordmødrene eller Sykehuset på tv føder de fleste liggende. Leste også at de fleste som har bestemt seg for en "stående" fødsel, ender opp med å ligge likevel. Har jo litt og si om en får epidural også, for da kan du jo ikke stå :o) Spennende å se hva jeg ender opp med. Ei venninnde har født 3 nydlige jente (et par år mellom hver), stående på kne uten bedøvelse, virkelig tøft.

På fødestua skal sef. mannen min være med, men ønsker også og ha mamma i nærheten (vente rummet kanskje) itillfelle. Er det fler som skal ha med noen andre enn kjæreste/mann/barnefar?

Fortsetter under...

Jeg ønsker å føde stående som forrige gang, men det er nok ikke bare bare å planlegge. Vet jo ikke hvordan formen er og hva som skjer når fødselen først er i gang :-)

Skal ha med meg mannen min og ingen andre (bortsett fra jordmor og sånn selvfølgelig...)

Hei! Jeg venter nr 5 nå, og har bare hatt ulike fødsler. Så jeg satser egentlig bare på å møte opp, og se hva som skjer der og da;) Har flere ganger lest og forestilt meg noe, men så blir det helt annerledes. Og,- joda du kan godt stå oppreist selvom du har epidural!

Selv kunne jeg ikke tenkt meg å ha med noen andre enn mannen min:)

ingen andre enn samboeren min har noe der inne å gjøre , så det blir bare han. ;)

Skal føde på den avdelingen som du ikke kan få smertestillende ( eller du får lystgass og akupunktur tror jeg).. der er det dobbeltsenger! Og det virker så utrolig deilig etterpå! ;) Jeg hadde en rask og enkel fødsel med nr en, der jeg ikke rakk noe som helst smertestillende.. så satser på at denne blir enkel også.. men vet jo aldri.. men da tar vi det som det kommer.. vil jeg ha smertestillende da så tar jeg det.. men har lyst til å prøve meg på den avdelingen først ;)

Venter nr 2. Så jeg vet at man kan forestille seg hva man ønsker. Men, vet av erfaring at det må man ta når tiden er inne. Hadde vannfødsel sist. Noe som detter bort siden de ikke har det her.

Førstevalget er selvfølgelig min mann. Men, skulle ting starte før tia skal mi kusine være med. Har en mann som pendler. Han kommer ikke hjem før en uke før terminen.

Jeg tenker jeg får ta det som det kommer.

Men har en liten drøm om vannfødsel. Men det vet jeg ikke før jeg er kommet i fødselsforløpet om hva som frister når jeg kommer på fødeavdelingen.

Her er det bare samboer og ingen andre som skal være med. Var vi som laget denne ungen og det er vi som skal være der da den kommer til denne verden ;)

Pluss jordmor og barnepleieren selvsagt da.

Annonse

Jeg er førstefødende, men har lest veldig mye bra om vannfødsel,så jeg skal prøve meg der:) Skal føde på avdelingen som ikke gir medisinske smertestillende, men akupunktur, lystgass og andre alternative smertestillende:) Mannen min skal være med meg under hele fødselprossesen, føler at jeg blir tryggere da og det er fint å få litt støtte:)

Førstegangsfødende her også ;) Har faktisk ikke tenkt så mye på selve fødselen, men den nærmer seg jo! Har tenkt litt på smertestillende.. vil sikkert sitte i badekar, hørt det hjelper litt.. Samt saltvannsprøyer, og kanskje lystgass.. Ellers tror jeg at jeg vil sitte "vanlig" i fødestilling å føde..

Med på fødsel skal samboern være, og en av mine beste venninner har sagt at hun også gjerne vil være med om hun får lov. Hun er jo medisinstudent også så, jeg har sagt ja ;p

Er tredjegangs her..

Hatt en fødsel på ryggen med petidin. Vil ikke ha omigjen.

Hatt en fødsel liggende på siden med lystgass, kan anbefales.

Denne gangen vet jeg ikke, annet enn at jeg og denne gangen skal ha lystgass.

Ikke ta det er spes smertestillende, menjeg får noe å konsentrere meg om annet enn smertene mine.

Hadde med min mann ved første fødsel og min mor ved nr to. Vet klart at minmor skal være med på nr tre og. Hun visste akkurat hvordan jeg ville ha det og jeg hafdde en super fødselsopplevelse!

Godt og høre at mamma kan være god og ha der :) Mannan min skal være med som første person, men ingen kjenner meg så godt som mamma når alt kommer til alt (hun har jo tross alt vert igjennom dette før, med meg;) Så jeg ønsker å ha henne stand by.

Har ei venninnde som ønsket at moren også kulle være der, men barnefaren nektet. Det synes jeg blir veldig feil og lite støttende.

En ting lærte jeg av min første fødsel, og det er at det ikke nytter å planlegge en fødsel...hehe... Jeg hadde gjort meg tanker om fødestilling på forhånd, men når fødselen var der hadde jeg null tanker om sånt nå - bare gjorde som jeg fikk beskjed om. Så denne gangen er jeg innstilt på å ta tingene som de kommer. :)

Mannen min er definitivt den eneste som får være med. :)

Jeg ble 'tvunget' over på siden forrige gang fordi JM ikke syntes det gikk fort nok når jeg sto på knærne og lente meg over sengeryggen. Ville vel egenlig foretrukket å fortsette på kne, men de vet vel best hva som funker går jeg ut ifra.

Hadde epidural og lystgass ved forrige fødsel og håper jeg rekker det denne gangen også, samt at jeg vil ha pudendalblokkade slik at jeg slipper 'sprengningssmertene' og ikke trykker for fort.

Mannen og søsteren min var med forrige gang, og kommer til å tilby en åpen plass til søster, mor eller venninnne hvis noen vil være med. Jeg enset ikke hvem som var i rommet uansett, før etter epiduralen, og da var det jo mer som et kaffeslabberas enn en fødsel, for jeg ble jo megselv igjen. Er jo ikke alle forunt å få overvære en fødsel, så det synes jeg er hyggelig å kunne 'tilby':D

Annonse

jeg skal ha nr 2 og tar fødselen som den kommer. ønsker å unngå epidural, og håper på å prøve fødsel i badekar..men tror nok det beste er å ta det som det kommer.

sist fødsel lå jeg i fødeseng og hadde inegn smertelindring... gikk helt fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...