Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Huff jeg er så SYKT SYKT SYKT sliten! Har sovet 1 hel natt siden gutten vår kom til for over 14 mnder siden... Og da var jeg på sykehus. Han har aldri sovet rett og slett hverken natt eller dag... Jeg ar taklet dett rimelig OK, men kjenner nå de siste 2 mndene etter jeg begynte i jobb at jeg er DØDSLITEN! De 5 siste netterene har han vånet kl 02 og holdt det gående i 3 timer... i natt våknet han fem over to og holdt på til 05, fikk han da til å sove 15 min også sto vi opp 0600. Han legger seg kl 19 om kveldene og sovner høvelig greit. og sover kjempe bra (våkner kun 2 ganger ca) frem til midnatt... da begynner "moroa". Han ligger på vårt rom pga vi ikke har hatt muligheten til å ha ham på eget, men vi skal flytte nå om 2 uker, så da SKAL han på eget rom. Om natta hyler han og jeg legger han ned i senga hver gang han reiser seg opp... han legger seg rolig i 3 min kanskje også opp igjen... slik holder vi på... NOEN SOM VET HVA ANNET JEG KAN GJØRE?? Huff, jeg er så fortvilt... kjenner nå i mårrest/natt var jeg skikkelig irritert på gullet... og det er en GRUSOM følelse... jeg tenkte bare "åhhh "... huff, blir så lei meg... er jo liksom ikke hans feil... jeg sitter her å gråter nå både av at jeg føler deg slik og at jeg er så ufattelig sliten... På dagen sover han 40 min. og det har han gjort nå et halvt år. Mannen min jobber utrolig masse, men når han har fri så prøver vi å bytte på å sove... før kunne han ta han om natta, men det godtar ikke gutten vår lengre... det er KUN mamma som gjelder... han HYLER om ikke høyere hvis han kommer... skal helst ligge å holde i handa mi... hva har jeg gjort galt liksom, han har vært ånn siden han ble født... frem til han var 1 år våknet han mellom 20-40 ganger pr natt... men sovnet stort sett relativt greit... vi har faste rutiner osv osv... jeg ammer han fortsatt om han får mat rett før vi står opp... bør jeg slutte med dette??? + at han får kveldspupp og kanskje 1 gang i løpet av dagen... I tillegg så vil han plutselig ikke ha grøt, middag men kun brød... han har alltid vært kresen i matveien... så jeg prøver å tilby ahn det han liker, men neida... Han er heller ikke syk har sjekka han til legen... huff, jeg GRINER... (( er så TRØTT!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Huff! Dette hørtes ikke bra ut. Bor du i Oslo? da kan jeg anbefale ett sted som heter midtimellom de driver med søvn problematikk. Det jeg tenker er å utelukke at det er noe fysisk. har du fått sjekket nakke å rygg på han? Gir deg bare de tipsene jeg selv har fått i perioder med dårlig søvn. Siden han aldri har sovet godt, så kan det jo hende han har noe smerter av noe slag. Vi ble tipset om å ha på litt lys så han kunne se meg om natten, og var trygg på at noen var hos han. Lykke til!
mamma'n til knerten Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Uff, dette høres slitsomt ut. Har du sjekket at det ikke er noe "galt" med han? Gulper han mye, har oppstøt, spiser bra, hoster mye, ligger han med hodet veldig bakover når han sover? Jenta vår sover også veldig dårlig, kan våkne opp til hver 30 min om natten og sover gjerne 15 min på dagtid. Har tatt ph måling av henne og hun behandles nå for reflux, dvs at hun har slapp lukkemuskel som gjør at hun gulper mye.Dette ligger og "brenner" i halsen og irriterer henne. Har nå begynt med medisiner og det skal bli spennende å se om det kan hjelpe henne. Skjønner at det er utrolig slitsom. Jeg er så heldig at jeg ikke jobber enda, ellers hadde jeg vel klikket totalt. Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 han hadde låsninger i rygg/nakke/bekken frem til han var 6 mnd da jeg endelig kom med til kiropraktor... alle sa at de var så ille osv, men det gikk helt utmerket... prøvde mye alternativt før dette naprapat, naturterapaut, sånn som trykkere på føttene (husker ikke hav det heter) osv... vi har vært på utredning på sykehsuet, de finner ingenting. Han har prøvd sovemedisin, men han våknet like mange ganegr uansett så det kutte vi rimelig kjapt i samråd med sykehus... bor dessverre ikke i solo, har lest masse om midtimellom og det virker som de er skikkelig flink:) Må bare presisere at jeg og sambo ELSKER gullet over alt på jord, kunne nesten ikke virke sånn i 1 innlegg... men det var ikke meningen... alle sier jeg har hatt så stor tolmodighet og vi må la han krike osv men jeg har liksom holdt igjen pga de plagene som han har hatt osv... har syns så synd på han og det har blitt mye bæring kun for å få 15 min på øye liksom... Men det slutta vi med for 5 mnd siden, da klarte ikke armene, og ryggene våre mer... -HI-
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 han gulper ikke har aknskej gjort det 2 g siden han ble født. han ligger over snittet i vekt nesten 11 kg og spiser godt, men er som sagt kresen på mat:) hoster ikke mye han har vært en del plaget med tett nese osv så må ha brukt saltvannsoppløsning og sånn så han ligger med skuldrene og hode litt hevet på en pute... og da ble det bedre... De kan ikke finne noe som feiler han, han ligge langt over snittet på motorisk utvikling osv, så de (og jeg) mener at han nå bare våkner av gammel vane... + at jeg lure på om puppen frister masse om natta... hva mener dere???: -hi-
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Smokk og eget rom! Så han ikke kan lukte deg, se deg eller nære at puppen finnes. For hvis han ikke tar til takke med pappa om natta, så må det jo være noe annet han vil ha? Går han i barnehage? Blir han skikkelig sliten om dagen, slik at han "burde" sove natta igjennom? Jeg har (heldigvis) ingen erfaring med dette, bare forslag dersom du allerede ikke har prøvd. Er forresten ikke et sekund i tvil om at du er glad i sønnen din. Fikk ikke inntrykk av noe annet i første innlegg, altså. Du kan jo ikke gå på jobb hvis du er så sause-trøtt? Kan du ikke prøve å få sykmelding et par uker? Lykke til så mye. Håper det ordner seg. La oss få høre hvordan det går )
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 han har bare en veldig mamma periode... mamma skal gjøre alt stort sett, men de kan ha kjempe fine stunder på ettermiddagen hvor han bare vil være til han:) hehe... så han er ubestemsom;) Han går til dagmamma, og jeg jobber 50 % så når jeg kommer hjem så tar jeg han med ut hvis han ikke har vært ute allerede... ellers går vi på forskjellige aktiviteter som åpen barnehage, små barns sang, lekeland,babysvømming, ute å leke i snøen, sparke ball osv osv... prøver å stimulere han masse med musikk/bøker osv, men kjenner det skorter litt på overskuddet skulle gjerne gjort så mye mer for han... Han er en svææært aktiv krabat, han sprang da han var 10 mnd og jeg skjønner ikke at han ikke blir sliten... han løper OVERALT og skal gå i alle trapper han ser:) hehe... huff, det er ikke lett det her, prøver nå å få han til å sove i vogna av seg selv:) uten trilling:)
camillah 2 små Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Jeg føler med deg! Vi har vært veldig heldige, jenta vår har roet seg og sovet fint når vi har vært strenge. Nå i det siste sliter vi om morgenene da, hun våkner altfor tidlig, og blir fly forbanna når hun ikke får komme opp! Men det er jo ikke noe problem sammenlignet med det dere sliter med! Jeg tror du kan ha rett i at han våkner litt av gammel vane, og at puppen frister. I perioder når jeg har vært "snill" og gitt jenta pupp om natta, har det ført til at hun bare ville ha mer og mer. Og da måtte vi bli strengere igjen. Hun får ikke pupp nå lenger da, hun er 15 mndr. Kanskje vil det hjelpe når han kommer på eget rom. Jeg har dessverre ingen nye tips å komme med, annet enn at det kan hjelpe å være konsekvent, hele tida. For gutten har det jo sannsynligvis helt fint, han har bare en veldig sterk vilje! Det er jo lett å forstå at det frister med pupp og kos! Jeg tenker også på det at mye søvn avler mer søvn. Tulla vår sover alltid bedre når hun sover mye om dagen. Kanskje trenger han mer søvn om dagen, han også? Dette er bare en tanke, dere har kanskje prøvd det før, men hvis han virker trøtt om dagen, så kan det kanskje hjelpe om han tar en ekstra lur? Jeg vet ikke, jeg. Kanskje det går an å ringe/sende brev til noen som er eksperter på søvn? Selv om dere ikke har noe "søvnsenter" i nærheten, må det jo finnes noen som kan komme med gode råd? Jeg krysser fingrene for dere, og skal heretter slutte å klage over at tulla våkner en halvtime-time tidligere enn vi ønsker...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Sikkert et veldig feil svar å gi her inne på DIB, men du skal ikke bare forsøke å slutte helt å amme..?? Det blir sikkert enda vanskeligere for en liten periode, men så blir det sikkert bedre etterpå? Da har han jo ikke noe å våkne etter...? Må si jeg er litt overrasket over at ingen andre har foreslått det... Du har jo ammet i over et år, noe som er mye lenger enn de fleste (har jeg inntrykk av hvertfall). Gutten din trenger jo strengt tatt ikke den melken nå. Nå sluttet jeg å amme rundt 8-9 mnd, men snuppa mi sluttet faktisk å våkne så mye om natten etter det. (Nå var hun langt ifra så ille som din, og det kan jo ha vært tilfeldig at hun bedret sovevanene i den perioden, men det var bare en tanke). Har du noen til å avlaste deg? Dine foreldre eller noe? Jeg hadde seriøst blitt gal om jeg hadde hatt det som deg...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Ville bare si at du ikke er alene! For det hjelper meg av å til å vite det. Vi har slitt VELDIG med søvnen til jenta vår (nå 17 mnd). Hun har fått påvist kraftig refluks, så det er sannsynligvis grunnen, men resultatet er iallfall at hun har våknet mange, mange ganger i løpet av natten, og at hun kunne være våken LENGE (1,2,3 timer...). Det er helt forferdelig! Refluksmedisinene hjalp ikke og alt var bare grusomt. Nå er hun mye bedre av refluksen, men hun sover fortsatt dårlig. Senest for en uke siden var jeg våken med henne i 3-4 timer... Nå har vi brukt vallergan i 1 uke (vet at mange er skeptiske, men da har de ikke vært desperate nok...), for å prøve å snu det. Hun har nå sovet 2 netter uten, og da har hun sovet bedre enn før. Men vallergan hjelper ikke på alle, og dere har tydeligvis prøvd det. Er gutten din blid og glad på dagtid? For det mener jeg er en indikasjon på om han bare trenger lite søvn, eller om noe feiler han. Jenta vår var VELDIG lite fornøyd med å sove så lite, hun trengte åpenbart mer, men fikk det ikke til. Hold ut, han kommer ikke til å sove sånn resten av livet, og vit at du ikke er alene om dette i verden!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 tuen takk damer for forståelse:D Ja det var det de konkluderte med på sykehuset også at han har behovf or lite søvn... for det er nettopp det han er ikke trøtt i løpet av dagen, som jeg skrev såp er jeg heldig om han sover 40 min liksom... Jeg fikk han til å sove av seg selv i vogna i dag, og det kjører vi skikkelig hardt på om dagen... Han MÅ lære seg å sovne av seg selv... han var ikke sint eller noe, det tok bare litt lengre tid enn hvis jeg hadde gått tur:) Det var også det de sa på sykehuset etter observasjonen at de ikke skjønte hvordan vi klarte å ha det sånn siden han våknet så masse... men som jeg sa til dem: hva er alternativet? han er ungen vår og vi elsker han over alt på jord... kan jo ikke bare slenge han på trappa heller:O Dette er en situasjon vi bare må takle, men kjenner det er utrolig slitsomt akkurat nå... han er en blid og fornøyd gutt (svært aktiv) og heldigvis enkel om dagen, hadde han vær krevende så hadde jeg møtt veggen for lengst... det er liksom ingen tegn på dagen som skal tilsi at det plager han noe... enste er at han er utrolig kresen på mat, liker ikke middag og ikke grøt nå osv... ingen tvil om at han har sterk viljestyrke:) det er HELT sikkert:) ser du foreslår å kutte puppen , og jeg VIL faktisk det men jeg vet ikke hvordan... han er sååå svhengig av den... vi har prøvd flere halvhjertede forsøk, men... jeg er veldig konsekvent på natta... han får aldri mat før 0530... men er så tungt for slik som i natt når han vknet kl 02 så vet jeg at han ikke gir seg før han får mat :/// hvordan kutter jeg puppen da??? hvor lang tid tar det før den er "glemt?" setter sånn pris på svarene jeg får:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 Mitt forslag, men ikke sikkert det passer deg: Få han på eget rom så fort som mulig. Etter kort tid på eget rom bør pappan ta seg av all nattevåk noen uker samtidig som ammingen avsluttes. Ikke tilby smokk eller vann på natta (om dette blir noe nytt for ham) som erstatning for pupp, da har du det bare gående igjen Legg ham gradvis noe senere slik at oppvåkningen kommer senere (det kan ta noen uker, som når vi stiller klokken) Siden han likevel trenger lite søvn kan jeg ikke se at dette skulle være kontroversielt og til sist - for at du i det hele tatt skal få overskudd og klare å se positivt på fremtiden så er du nødt til å sove mer - eneste alternativet slik situasjonen din fremstår er at du blir nødt til å prioritere soving når baret ditt sover, dvs. legge deg tidlig så mange kvelder i uken du klarer i en periode. Så får heller mannen din forsøke om mulig å jobbe overtid mens du sover :-) frem til midnatt, og være sammen med dere andre tider i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 Er enig med anonym over. Når vi kutta amming tok pappaen noen netter. Det gikk ganske fort faktisk. Tar han flaske? min gutt får fortsatt en kose flaske på fange på kvelden, så får han nærhet og kos sånn. Jeg ville kutta amming med en gang og la pappaen ta noen netter.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 tusen takk for svar:) vet ikke om vi klarer å slutte me dvann og smokk om natta... han får litt vann (men ikke alltid han vil ha) også tilbud om sutt... samme som med vann, han er ikke alltid interessert... Tror det blir vanskelig å skulle kutte alle disse 3 tingene samtidig... men puppen skal jeg prøve å få kutta... men han har begynt med å leite frem puppen selv på kvelden nesten, så det er den som er skikkelig vanskelig... Både jeg og han syns denne studnen er så kos og den bidrar til at han leggeer seg greit... han liker ikke vanlig melk eller mme. Vil gjerne høre andres erfaringer med å slutte med puppen.. kutter dere bare rett av? jeg har trappa mer og mer ned... så istedet for at han får på begge sider får han bare på den ene... osv:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #15 Skrevet 26. november 2008 Hei, vi har hatt det på omtrent samme måte som dere. Jeg tenkte også som deg, at jeg kan ikke slutte med "alt" på en gang. Men etterhvert som jeg forsøkte å kutte ut litt og litt, så så jeg at det ble jo ikke bedre. Disse rådene fikk vi fra helsesøster - og det virket for oss: - Fortsatte med gode leggerutiner - La henne på eget rom - Kuttet helt ut amming - tilbød vann på flaske - Ventet 5 min før vi gikk inn første gang, og økte tiden til hhv 7 og 9 min viss ikke hun roet seg. Det viste seg faktisk at hun nesten alltid roet seg selv innen de første 5 min. Det var grusomt å høre på, men jeg innså at jeg faktisk forstyrret henne med å gå inn for tidlig og legge henne ned - for så å gå fra henne igjen. Hun våkner noen ganger opp nå også, men finner roen fort selv. Jeg passer på å ikke gå inn for tidlig. Når hun sov så urolig på natten, ble det mye tull med dagsoving også. Nå som hun sover mer sammenhengende om natten, så hender det at hun "klinker" til og sover 2 t om dagen! Ser at sønnen din ikke liker vanlig melk. Kanskje du kan prøve litt jus m/vann, biola e.l. som erstatning for puppen - og så får dere litt kos med det? Det er tøft, og du må mote deg skikkelig opp for å stå løpet ut. Men det blir mye bedre etterpå! Og det er veldig bra om pappaen tar de første 2 nettene i allefall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #16 Skrevet 26. november 2008 Hei Vår gutt er 15 måneder, han har aldri sovet en hel natt! Det har värt sånn fra förste dagen vi kom hjem fra sykehuset. Jeg gjorde alt jeg kunne,prövde ditt og datt,bäring, byssing, masse kos osv osv. Vi fikk et lite håp om at han skulle sove bedre når vi flyttet han på eget rom, i 4-5 netter så sov han kanskje 5-6 timer i strekk men det har ikke helt det store som vi forventet. På det verste våknet han 10 ganger i löpet av natta. Min rygg er TOTALT ödelagt pga byssing, han må fortsatt bysses i sövn. Hver dag mister jeg fölelsen i armene. Han veier 11 kg. Mannen min jobber mye også så det meste av ansvaret ligger på meg. I natt våknet han 00.30 og var våken til 3.00..Jeg er så trött at jeg möter veggen snart. Går på skole og i januar skal jeg begynne i praksis. Håper bare at sovinga blir bedre til den tid. Han er veldig knyttet til meg, det er bare mamma som gjelder liksom.. Jeg ammer fortsatt, han er veeeldig glad i puppen. Noen ganger så får han på natta også for jeg er så trött at jeg ikke orker sutring/gråt. Han roer seg litt fortere ned iallefall. Jeg er ikke glad i skrikerkurer og vi har en dritt nabokjerring som klager på hver minste ting og når han hyler om natta så blir hun sur. Så jeg gjör hva som helst for at han ikke skal gråte. Jeg tenker også på at han skal slutte med pupp, Han begynner i barnehagen i januar og det blir sikkert lettere hvis han er avvent. Han vil fortsatt komme oppi vår seng og jeg vil ha slutt på det også. Alle tre sover dårlig. Skjönner godt at du får "rare" tanker innimellom. Jeg blir også sint og frustrert at jeg bare legger han i senga og går ut av rommet. Jeg trenger time-out! Får også sååå dårlig sammvittighet for at jeg får slike tanker..det er jo ikke hans feil..men etter 15 mndr med minimalt med sövn, magetröbbel, tenner osv så er det ikke så rart..vi er bare menneskelige.. Jeg har ingen mirakel svar til deg men jeg forstår deg så godt! Sender deg en trösteklem! Vi får satse på at det går over snart.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 oppdatering:) og tusen takk til alle som har skrevet inn:) Han har ikke fått mat hverken i går kveld/natt eller i dag på dagen... emn før luren sin så ville han sååå gjerne ha samt i morges kl 05. Men vi ga ikke etter, koste masse med han, og sto heller opp halv 6 siden han ikke ga seg... blir spennede i kveld:) Kan også skrive at både i går og i dag har han sovet 1,5 time + at han har sovet av seg selv i vogna innen 3 min:))))) det er HELT utrolig...nhan gråter ikke, men jeg har ikke trodd at det har gått an før har fast leggerituale der også med mat, bleiskift, lese bok, tutte og koseklut også i vogna... men jeg kjenner at jeg HAR SPRENG :/// -hi-
Gjest Skrevet 27. november 2008 #18 Skrevet 27. november 2008 Har også en sønn, 1 år, som aldri sover hele natten. Jeg fikk det faktisk litt bedre når jeg aksepterte at sånn er han og vi sluttet å stresse med det.Vi jobber begge to og tar annenhver natt, har bare 1 soverom og den andre sover på stua med ørepropper.Veldig lur løsning for oss. Han sover i egen seng, men hadde han sovet bedre i vår seng hadde jeg latt han gjøre det. Kanskje noe for dere? Det var faktisk et råd jeg fikk fra min lege. Gutten min ammes ikke lenger, noen ganger får han vann om natten hvis han er tett i nesa, vi voksne blir jo også veldig tørste hvis vi må puste mye gjeenom bare munnen.
hamsterpia Skrevet 27. november 2008 #19 Skrevet 27. november 2008 Hei! Huff, jeg føler virkelig med deg. Sønnen vår er nå 15 mndr og det er først nå de siste 14 dagene han har sovet hele natta. Akkurat som din lille, er vår også en MEGET aktiv fyr. Begynte å gå da han var 10 mndr og er høyt og lavt. Han ligger også på rom sammen med oss. Er mange likhetstrekk i historiene våre føler jeg. Jeg ammer også enda. Men jeg slo meg rett og slett kjempehard for ca 3 uker siden. Da var det slutt på ALL service på natta. Jeg slutta til og med å stå opp for å legge han ned igjen når han begynte å skrike. Det var virkelig fælt de første nettene. Han sto og hylte og var forbanna for at ingen gav han oppmerksomhet. Kunne holde på i 2-3 timer i strekk. Han holdt på til han var så sliten at han rett og slett måtte legge seg ned for å hvile. Etter et par netter hadde han skjønt at det ikke lenger var noe som helst å få på natta, og begynte å sove lengre og lengre etapper før han våknet. Og når han våknet så gikk det kanskje bare 10 minutter før han la seg ned igjen. Det er sikkert noen som synes dette høres grusomt ut, men det var faktisk dette som skulle til. Han våknet av gammel vane, fordi han var vant til at noen kom og tilbød vann og hjelp til å bre over dyna igjen. Vi har hele tiden ligget i senga vår, slik at han kan se oss, så han har ikke vært alene. Men vi har heller ikke gitt han noe oppmerksomhet. Den siste uka har han vært i seng kl 19 og sover i ett strekk til kl 06. Det er rett og slett helt ubeskrivelig! Lykke til med nattesøvnen. Gjør det som føles rett for deg. Du hører nok forskjell på om han skriker fordi han har vondt eller om han bare vil ha mamma.
Mamman til M&E Skrevet 28. november 2008 #20 Skrevet 28. november 2008 Stakkars, stakkars dere. Jeg sier dere da jeg tror at gutten din blir sliten av dette også. For ikke veldig lenge siden leste jeg i Stavanger Aftenblad om en familie som hadde fått hjelp til nettopp å få poden til å sove om natten. Ta kontakt med helsestasjonen i din kommune og spør hvor du kan få hjelp, mange kommuner har ressurshelsestasjon som er et lavterskeltilbud for foreldre som trenger hjelp. Jeg er sikker på at det er hjelå å få. Masse lykke til, og IKKE vent med å be om hjelp!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #21 Skrevet 28. november 2008 tusen takk for innholdrike innlegg:) ting går fremover her, han er pusken på å spise og koser masse med puppe-partiet men han har ikke gått pupp i natt eller i dag/kveld heller... I mårrest kl 05 var det VELDIG fristende for å si det sånn... Er spent på utviklingen:) Men det virker som at han har morgen kl 05 da, men han sover 2,5 time plutselig å dagen... så det er tydelig at han både er sliten av dagen og ikke tilstrekkelig søvn på natta... det har han aldri gjort før... tror natta som kommer blir kjiiip for han har spsit så utrolig ltie i dag så han våkner sikkert kl 01 og skal ha mat mat mat... også har vi det gående... det gjenstår å se:) Men så langt går ting ubeskrivelig bra:) han våkner sjeldnere og sjeldnere:))) -hi-
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #22 Skrevet 29. november 2008 Kan bare si meg enig og foreslå midtimellom, de er vist utrolig flinke, veileder foreldrene og hjelper dem slik at de kan hjelpe sitt barn til å sove godt på en måte som gjør at barnet føler seg trygt og elsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå