Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hei, jeg vet det trekkes fra kontantstøtten om barnet er i barnehage, men hvor mye? Vi driver lurer på om jenta vår på et år skal få 2 dager per uke om vi får plass noe sted over nyttår. Da kommer jeg til å jobbe litt, men det er jo litt tullete om vinnin går opp i spinning i forhold til job, barnehage etc... Håper noen har et svar eller en link på hvor jeg finner svaret.. Har prøvd finne på nav sine sider og goglet flere begreper.. Takker og bukker for svar..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Ikke bekymre deg for vinning og spinning. Det finnes andre grunner for å jobbe litt enn dét å får mer penger mellom hendene. Det du totalt får i kontantstøtte og barnehagestøtte vil i allefall øke dersom du får en deltidsplass i bhg. Så derved vinner du også økonomisk. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Har dere søkt om plass bare to dager? Får dere full plass men velger å bruke den bare 2 dager i uka, mister dere kontantstøtten fullt ut. Får dere plass bare 2 dager i uka: Vanlig oppholdstid (åpningstid) er feks 0730-1630. Det er 9 timer. To dager pr uke blir 18 timer, det vil si 1321 kr pr mnd. Du regner ut tiden ut fra hvor mange dager og åpningstiden de dagene. http://www.nav.no/page?id=265 Ps-hvor gammel er hun? Syns vel kanskje 2 dager pr uke er lite, da blir det nesten tilvenning hver gang, hvis hun da går tirsdag og torsdag blir det 4 hele dager mellom fra torsdag til neste gang hun skal. Hun blir vel ikke kjent med de andre da eller rutinene. Ville nok tatt 3 dager pr uke hvis jeg først skulle ha henne i barnehagen:) Men selvsagt hvis hun er en "frempå" type kan det sikkert gå bra, men ser i forhold til min som er en litt forsiktig gutt hadde 2 dager blitt for lite.
Alenemamma :) Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Gutten minpå 16 mnd beynner 3 dager i uken nå Da får jeg 600 kr i kontantstøtte, om han hadde gått to dager i uken hadde jeg fått 1200. Men anbafaller deg å søke 3 dager, 2 er veldig lite for så små Det fikk jeg beskjed om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå