Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg har så lyst å slutte å røyke.. men klarer ikke tenke på annet en røyk. Hørte fra noen at de hadde prøvd Nicotinell, fordi de ble kvalme, og klarte ikke tanken på røyk etter det. Bedre å spise røyketyggis i en uke, framfor å røyke noen måneder til?? MEN, det jeg så, va at en tyggis inneholder 4 mg nikotin, en røyk inneholder 0,7..! (ikke rart folk blir kvalme!) er ikke dette enda mer skadelig..eller? vet ikke om jeg tørr det likevel..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Du kan kjøpe nikotintyggis med 4 eller 2 mg nikotin. Og de fleste sigarettmerkene har mye mer enn det, i tillegg til mange tusen forskjellige farlige gasser... Det er noen merker som har lavere nikotininnhold, men de har fortsatt tjære, blåsyre, kullos og andre gasser/stoffer.. Nikotintyggis anbefales ikke til gravide. Dette bl.a. fordi nikotin gjør at blodårene trekker seg sammen, og på denne måten minsker blodtilførselen til barnet. Når du røyker, trekker nikotinet blodårene sammen, og i tillegg fortrenges oksygenet i blodet av kullos pluss pluss pluss... Jeg har vært røykfri i 6 uker, og hadde ikke klart det uten nikotintyggisen. Både jordmor og lege var skjønt enige om at det er bedre enn røyk, men at man ikke bør tygge så mange. Jeg deler faktisk nikotintyggisen opp i flere deler, og blander med vanlig tyggis. Minsker derfor nikotintilførselen ytterligere på denne måten. Det jeg imidlertid HAR lest på sidene for landsforeningen uventet barnedød, er at nikotinplaster har gitt fosterskader, da plasteret avgir nikotin hele tiden mens det sitter på... Er ikke i tvil om at det er bedre med tyggis i en periode enn røyk, men klarer man å kutte røyk uten hjelpemidler, så er det selvsagt bedre... Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 takk har prøvd med tyggis i to dager nå.. og det går adundas! for det første så smaker det grusomt, stikker å klør på tunga, og minsker ikke røykesuget det minste.. har like lyst på røyk.. har røkt 3 1 /2 i dag, nå blir det 4 1/2 ;( så prøver jeg enda mindre i morgen ;( skuffet over meg selv... HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 hei. jeg snakket med legen lin om dette da jeg heller ikke klarer å slutte han sa det var mye bedre å bruke plaster. da er det bare nikotinen å ikke de andre farlige stoffene. bare si du røyker litt mindre enn du gjør på apoteket oxo gir de deg den styrken eller hva de kaller det. jeg tenkte jeg skulle prøve det å det var det siden det var det eneste legen ambefalte
Trollunn Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Kjære deg! Ikke vær skuffet over deg selv!!! Du prøver jo å slutte-seriøst! At du blir forbanna eller skuffet over deg selv fører bare til trøsterøyking- I have been there Vær stolt over deg selv, og si det til deg selv: I dag har jeg bare røyket 3 røyk !!! I morgen skal jeg i alle fall IKKE røyke MER enn 3! Slik sluttet jeg, samt at jeg brukte nikotinell hver gang røyksuget kom. Ble fort kvalm av denne, så jeg forbant røyksuget med kvalmen, og vips...lettere å slutte ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå