beggeto Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 jada det er en mnd igjen enda, men jeg har jo begynt å glede meg og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det. Vanligvis har vi jo spist middag kl 5 og begynt på pakkene rundt kl 18.30. Jenta vår er akkurat året er første barn i familien. Hun skjønner vel ikke så mye av jula i år, men har jo lyst å ha henne med på litt av pakkestyret i hvertfall. Men hun pleier jo vanligvis å legge seg 18.30. Lurer på om det er dumt å f.eks gi henne en ekstra lur i 5-tida og så holde henne oppe f.eks til 8-halv 9? Gjør vi oss selv en bjørnetjeneste da? Lurere å åpne litt pakker tidligere på dagen eller evt neste morgen? Hva gjør dere?
lille me og mine Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 jenta mi er også første barnet i familien og legger seg 19.00, begynner kveldstellet 18.00 med kvels, bading og lese i bok. vi kommer derfor til å ha en egen pakkesermoni til henne, der vi/hun åpner opp sine gaver etter middag, og slik er klar til å hoppe i seng til vanlig tid. tror ikke hun hadde gått med på å legge seg til en liten dubb i seks tida (sover vanlig fra 14.30-16.00 siste dubben), er snart natta da. Pluss at det kan jo være greit for de voksne å få litt juleaften for seg selv også?
Trouble Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 I fjor spiste vi litt tidligere, og lot kidsa åpne noen pakker rett etter middag... Mini la seg vel i 7 tiden tenker jeg... resten av pakkene åpnet han dagen etter I år satser vi på at han klarer å holde seg våken litt lengre, siden det er noe spennende som skjer (skjønte jo ikke noe av det i fjor) så vi følger vanlig program... de pakkene han ikke rekker å åpne før han vil i køyen tar vi dagen etter
Gjest Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 I fjor la vi han syv, halv åtte som vi pleier.. da var han 11 mnd. Han fikk åpne et par gaver før vi spiste også da. Også åpnet han noen sammen med oss etterpå.Men han var mer opptatt av støvsugeren til farmoren og farfaren som sto på et annet rom.. så det sier kanskje sitt.. hehe.. Denne gangen er han 23 mnd på julaften.. og vi skal bort.. de har også to like små barn.. så helt hvordan det blir har jeg ikke tenkt så mye på.. Men jeg har ikke planer om å ha han oppe til han stuper.. legger han kanskje mellom 20 og 21 en gang.. vanlig tid er 19. Men vi skal ha noen gaver under juletreet hos mamma og de dagen etter.. da vi skal spise der 1 juledag.. også kommer det sikkert til å ligge et par under treet her.. Greit å spre de gavene litt.. han er jo sikkert kjempe fornøyd etter et par gaver Gir han ingen ekstra lur.. Sover kun en gang som vanlig fra tolv til to. Men.. i det store og hele så tar jeg dagen bare som det kommer.. aner ikke om jeg er høygravid eller har fått den lille heller.. så vi får bare se hvordan dagen faller seg..
En liten mamma Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 I fjor var Hedda 10 måneder, og da fant vi en løsning som fungerte utmerket. Besteforeldre på begge sider feiret sammen med oss hjemme hos oss. Vi startet julaften med litt kaker og kaffe klokka 16, og i mens fikk Hedda pakke opp gavene sine. Det var veldig koselig for både foreldre og besteforeldre å få med seg alle gavene til lillejenta, og Hedda fikk alt fokus på seg. Klokka 18 spiste vi julemiddag, alle sammen. Når vi var ferdige med middagen, ryddet svigermødrene av bordet og tok oppvasken, svigerfedrene hadde sigarpause og jeg gjorde Hedda klar for senga. Etter at Hedda hadde lagt seg, spiste vi dessert, og så koste vi oss med voksne julegaver. Det ble en veldig vellykket julefeiring, gøy både forlilllejenta og for oss -og Hedda fikk legge seg som normalt og ble ikke overtrøtt. Tenker vi kommer til å gjøre det på samme måte i år også, bortsett fra at i år får Hedda være med og spise dessert også før ho legger seg...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Frøken på 7mnd la seg vanligvis klokka 19.00. Hun fikk luren sin litt senere enn vanlig, og etter det fulgte vi "vanlig julerutine". Middag klokka 5, pakker klokka 7 og hun la seg klokka 8 halv 9. Var bare voksne utenom henne, så hun fikk åpne sine pakker først da. I år blir hun sikkert høy på sukker, så blir vel ikke noe problem å ha henne våken
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 i fjor var snuppa bare nesten 4mnd så da fulgte vi bare vanlig rutine.. men i år er hun nesten 16mnd så tenke vi skulle spise middag i 16 tiden å pakke opp pakker etter vi har spis desert å roet oss.. så får vi se hvor lenge hun holder ut.. hun pleier legge seg kl 19.. tenkte hun også skulle få en ekstra dupp i 15tiden før middag.. hun pleier ellers bare ha en dypp fra rundt halv 11. den varer alt fra 1-2timer.. noen ganger legger hun seg til dupp halv 12 så kan hende jeg bare prøver å forkyve den duppen enda litt lengre.. på se ann hvordan hun er den dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå