Gå til innhold

Kan jeg gi 6mnd gammel baby tran m sitronsmak? Kan tran blandes i feks grøt??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi tran med sitronsmak, tutti frutti smak eller hva du måtte føle for. Du skal IKKE blande det med grøt! Hvis barnet ditt i utgangspunktet ikke liker tran, og får det blandet i grøten, så kan barnet få dårlige assosiasjoner med grøten og i verste fall nekte å spise.. Kan fort bli en dårlig trend. Har hørt masse positivt om den tranen med tutti frutti, ville prøvd den jeg! :-)

Skrevet

Jeg ringte Møller's med det spørsmålet for ca 3 uker siden. De sa at de IKKE hadde lov å markedsføre disse produktene til barn under 3 år pga søtningsstoffene de er tilsatt. Ingen har helt oversikt over konsekvensene disse kan ha for spedbarn. Møller's ville IKKE anbefale meg å gi dette til datteren vår på 7 mnd. Kun vanling tran.

Skrevet

Så rart! Både hs og barnelegen på Ahus anbefalte tran med smak her...

Skrevet

Ring Møller's i morgen:) Tro meg, vi har fått så mye rart anbefalt av sykehuset vi er koblet til (har en datter født ekstremprematur) som viser seg å være helt hårreisende når vi spør produsenten av produktet. Vi fikk samme tips som deg om å gi tran med sitronsmak. Men Møller's kunne ikke forstå at helsepersonell hadde markedsført dette ovenfor oss fordi, som de sa, Møller's selv har ikke lov å markedsføre produktet til barn under 3 år pga søtningsstoffene det er tilført.

Så jeg skjønner godt hva du mener:)

Skrevet

Jeg spurte helsesøster i går, hun sa at sitronsmak var ok, det var ikke sitrus, bare en kunstig smak. Tutti frutti sa hun nei til, vet ikke helt hvorfor. Hun hadde sjekket dette for en annen mor. Men folk sier så mye forskjellig. Kanskje best å høre med produsenten?

Skrevet

Hun har nok bare NESTEN skjønt det. Hun har sikkert tenkt at sitrus ikke er heldig og at den kan gis ettersom den ikke inneholder sitrus. Men den kunstige smaken som etterligner sitrussmaken (sitronsmaken) er den samme som smaksetter den med tuttifrutti. Så når hun sier nei til den med tuttifrutti og ja til den med sitron så motsier hun seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...