Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fødte for 8 uker siden, var i ganske god form før jeg ble gravid,men d ble lite treing under svangerskapet. pga kvalme. Nå ønsker jeg å starte opp igjen treningen på treningsstudio,det jeg lurer på er hvilken trening jeg kan drive med? har hørt at det må gå minst 3 mnd før vi kan starte trening etter svangerskap. er det ok nå å begynne med lett vekttrening? (bein,rygg armer..) spinning og aerobic? pilates? noen som vet?

noen med gode tips for treningsbh for oss ammere?

når kan vi forresten begynne å bruke bh med spiler igjen? (

skal på julebord og det er jo kanskje litt penere under kjolen..) mange spm dette:-)

håper det er noen som kan svare:-)

på forhånd takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man ikke bruke bh med spiler...?? Det har jeg gjort når jeg har skullet pynte meg litt.... Og tulla er 8 mnd og jeg ammer fortsatt.

Du skal være forsiktig med hopp og løping etter fødsel pga. muskulaturen i bekkenbunden. Jeg ville ikke begynt med slik trening enda og begynne i det små når du begynner igjen. Jeg ville ikke gått rett på en aerobictime med masse hopp for å si det sånn (og husk å tisse rett føre!).

Jeg vil si at du kan begynne med lett vekttrening for hele kroppen nå. Mener å huske man skulle være litt forsiktig med rette sit ups, men jeg tror jeg begynte så smått med det etter 6 uker.

Pilates slik jeg kjenner det er helt topp, yoga også. Der får du også trent bekkenvbunden.

Spinning ville jeg også gått god for nå. Men generelt tror jeg mange mener man bør vente 3 mnd før man begynner å trene sånn på "ordentlig" igjen. Selv tok jeg min første løpetur 10 uker etter fødsel og begynte på Elixia etter 5 mnd. Jeg kunne gjerne begynt før, men det var ikke så fristende på sommeren og da tok jeg heller noen løpeturer.

God trening:-)

Skrevet

Ja har hørt eller lest at bh med spiler kan gi brystbetennelse,tror melkegangene blir tilstoppet, og kan da gi betennelse. men gå vel an å bruke i korte perioder vil jeg tro:-)

Ser så fram til å trene! men denne bekkenbunnstreningen blir det så som så med,for å være helt ærlig syns jeg det er noe vanskelig! kjenner ingen forskjell syns jeg,usikker på om jeg gjør rett!

Skrevet

Ang bh, bruker bare de vanlige sportsbh'ne mine når jeg trener jeg (er tilbake under startvekt da). -Trenger jo ikke ammebh når jeg trener. Ellers liker jeg ammebh'ne til cubus. Bedre enn noen av de dyre jeg har kjøpt!

Bekkenbunnsmusklatur. Når du kniper skal det ikke sees på utsiden (selvom det av og til kan kjennes ut som du rører på rompa f.eks.). I starten synes jeg det var enklest å ligge på rygg med knærne opp.

Trening. Etter 8uker er det bare å sette igang! De sa før at man skulle vente minst 6uker, men har gått bort fra det, lytt til kroppen å belast den der etter! -men fram til 3mnd kan du være litt forsiktig med hopping og løping. Selv var jeg på spinning etter 5uker, -herlig, selvom jeg virkelig fikk føle på at bekkenbunnsmusklaturen ikke var på plass. Etter 3-4uker kunne jeg trene med like høy intensitet som før jeg ble gravid. Kjempe deilig å få brukt kroppen hardt igjen, og få et par timers "fri fra dagliglivet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...