kreps-76 Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg vurderer som skrevet i går å bruke tøybleier til babyen som kommer i februar. Jeg tviler på om brettebleier er noe for meg.. Handler en del hos nøstebarn, og da hadde det jo vært praktisk å kjøpe bleier der også. Og blir det tøybleier, så går jeg nok for formsydde.. Hvor mange trenger jeg? Holder det med 20 til nyødt? Det blir jo litt dyrt da.. og når babyen veier over 9 kg må den jo ha en størrelse større? Hvordan er prisen hos nøstebarn ift andre tilsvarende merker? Og kvaliteten på bleiene der,kontra andre formsydde?
Solskinnsjenta Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg har ingen erfaring med disse bleiene selv, så kan bare svare på bakgrunn av det jeg har hørt fra andre. Popolinobleiene er de fleste fornøyd med når det gjelder oppsugingsevne og lekkasjer. Mange bruker dem som nattbleier siden de har god oppsugningsevne. De tingene som kan trekke ned er at de bruker lang tid på å tørke (hvis du ikke har tørketrommel), og at de kan være klumpete. Det finnes andre bleier, både formsydde og andre typer som gir nettere bleiestump. Angående størrelse og vekt og sånn, min lille jente er 16 mnd og nærmer seg 9 kg nå... Mens gutten til min venninne er 4 mnd og har akkurat bikket 7 kg så noen barn vokser fortere enn andre. Det finnes formsydde bleier i one-size (oftes fra 4/5 - 15 kg). Angående hvor mange du trenger... I begynnelsen er det MANGE bleieskift, gjerne 10-12 i døgnet (dette gjelder for engangs også, altså). Noen babyer bæsjer HELE tiden, mens andre samler opp til de har en skikklig monsterbleie sånn en gang i uken. Det kan være greit å ha såpass med bleier at du kan vaske ca hver 2.dag, så 20 bleier til nyfødtperioden høres greit ut. Vil forresten anbefale deg å sjekke f.eks finn.no for brukte bleier. Ligger flere nyfødtsett der, noen er ikke brukt, andre er godt brukt. Du sparer deg noen vask ved å kjøpe godt brukte bleier, siden de ruker litt tid på å oppnå maks sugeevne. Inne på tettinntil.no finnes et tøybleie-forum (meld deg in via kontrollpanelet). Der får du svar på alle mulige spørsmål og du kan også finne et bruktmarked for tøybleier. Lykke til (Håper jeg svarte på noe av det du lurte på ihvertfall )
Krokodillemor Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Jeg ser at dette er et gammelt innlegg, men jeg svarer likevel. Vi har brukt formsydde bleier en del og ser at en ikke alltid trenger alle størrelsene. Vi har nå brukt Mother Ease sine bleier (som likner på popolini) i størrelse large i over et halvt år. Vet at en del går rett fra small til large. Kiloanvisningene stemmer ikke alltid. Det kommer veldig an på babyen. Nøstebarn skriver et sted at hvis bleien ikke holder tett skal en legge inn ett ekstra ullinnlegg i våtsonen. Jeg vil absolutt anbefale å heller legge i ett ekstra innlegg i bleien som kan hjelpe til med å absorbere. En gasklut kan være nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå