RompeRock Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Datteren vår blir 2 år i februar. Hun er en bestemt og selvstendig frøken, som selvfølgelig gjerne vil få viljen sin... I det siste har hun begynt å klenge veldig på pappa'n sin. Hun vil at han skal bære henne hele tiden, og da skal han gå med henne på armen, ikke sette seg ned. Hun kan også be meg om å bære henne, men om jeg da sier at jeg ikke kan det akkurat da, godtar hun det. Men om pappa'n sier nei, blir det skikkelig vræling. Hun og pappa'n har mye tid alene sammen. Så hun trenger ikke å klenge på ham for å få oppmerksomhet og tid med ham. Noen som har noen teorier eller egne erfaringer på hvorfor det er slik?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Jenta mi er sånn med meg, skikkelig mammadalt, henger i beina mine, vil at jeg skal bære henne, hun er alltid hakk i hel, selv om pappa'n er hjemme er det meg hun skal være med. Jeg og datteren min har også mye tid sammen, jeg jobber ikke, så min teori er at det er nettopp derfor hun henger så mye etter meg, vandt til at jeg alltid er der. Jeg prøver å få henne til å leke alene i løpet av dagen, overser henne med vilje, og når pappa'n kommer hjem overtar han slik at vi kan få litt pause fra hverandre, vil ikke at hun skal bli helt avhengig av at jeg er der HELE tiden. Jeg kan være vekk en hel dag uten problem, hun koser seg med besteforeldre og pappa selv om jeg ikke er der, men med en gang jeg kommer inn døra er det bare mamma som er bra nok, det er selvfølgelig kjempekoselig, men litt slitsomt når man ikke kan gå fra det ene rommet til det andre uten at hun springer etter og roper mamma. Så har ikke de store teoriene på hvorfor det er sånn, men dere er ikke alene om å ha det sånn, selv om det er omvendt her :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå