Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilke navn hadde dere på topp tre-lista da de ble født? Hvorfor valgte dere som dere gjorde?

Jeg har selv flere favoritter, og synes det er forferdelig vanskelig å t den endelige avgjørelsen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, ble noen skrivefeil der...Beklager det! Og til dere som ikke ønsker å si navnet på barna deres her inne, kanskje dere likevel kan fortelle hvilke navn dere vurderte sterkest? :)

Skrevet

Jentene mine heter:

Christiane (f. 2004)

Ada Sofie (f. 2005)

Navnløs (f. 2008)

Fikk en liten jente som kom nå 10. november 2008. Står mellom:

Jenny Karoline

Johanne

Ellinor

Maren

Elisabeth

Skrevet

vår datter heter Celine

disse hadde vi på listen: Linnea

Emma

Angelica

Emma syns jeg var for populært, Angelica var ikke barnefaren så glad i så det sto mest mellom Celine og Linnea...

angrer ikke på valget, men kan godt hende vi kaller neste for Linnea :)

Skrevet

har en gutt som heter mathias.

Sto mellom mathias og tobias

Venter jente nå. Hun skal hete Amalie.

Tenkte også på Sunniva og Maja.

Blir det gutt likevel, så er det en liten Sander.

Skrevet

På jente lista hadde jeg ingen spesielle, pappaen bestemte navnet. (Christine)

Guttelista så slik ut:

Jonathan

Sebastian

Casper

Noah Alexander

Tobias

Til slutt stod den kun mellom Jonathan og Sebastian, og det ble Jonathan.

Skrevet

Har en jente som heter Pernille og navnet ble bestemt samme dag som vi var på ultralyd (uke 18?). Jeg foreslo en haug av navn og plutselig var vi bare enige om at det måtte bli Pernille.

Andre navn vi var innom før ultralyden, og som vi holdt på i en dag eller to, var blant annet Selma, Marit og Ulrikke.

Denne gangen tror jeg det blir mye vanskeligere å finne det perfekte jentenavnet. Om det blir en gutt står det mellom Jakob, Ulrik og Torjus, det ser ut til at det er de eneste guttenavnene vi kan enes om.

Skrevet

Svarer igjen, glemte helt å fortelle bakgrunnen for Avas navn.

Jeg har alltid likt Ava, og jeg var fast bestemt på at det var en Ava jeg hadde i armene den dagen hun så dagens lys. Faren var aldri helt overbevist - men i dag forguder han jo jenta, og er fortrolig med navnet - men jeg ønsket det så sterkt at han til slutt ga etter. Han fikk for øvrig bestemme mellomnavnet, derfor passer det ikke perfekt stilmessig, men jeg liker klangen og vi bruker som regel bare Ava.

Nå som vi venter jente nummer to, er navn utrolig vanskelig! Står skikkelig fast, selv om vi har godt tid igjen (heldigvis!). Jeg liker Lily, Leah, Ella og Ada (men for likt Ava!), han liker Helene og Hannah godt. Vi liker begge Sofie og HelenA.

Skrevet

Victoria (f.2005)

Sander (f.2007)

Emil (f.2008)

Victoria sto da mellom Victoria,Christine og Julie..Var berre ei lita Victoria når ho vart født...fekk navnet 10 minutter gammel...

Sander stod mellom Sander og Mathias....Likte Sander best

Emil hadde eg veldig lyst til at skulle heite Lucas...Men mannen var ikkje heilt einig....Hadde grådig mange alternativ...Joakim,Joar,Marius,Jesper,.....

Skrevet

har en gutt som heter theodor

det sto mellom theodor og julian, men da han kom ut passet han liksom bedre til theodor!he, he

Jenta fikk navnet thea, for det betemte jeg meg for når jeg var liten, jeg så da den peneste jenta jeg noen gang hadde sett, og hun het thea... he, he, dette var jo før thea ble så veldig poppis da...men dog

For å ikke bli en i mengden fikk hun et speielt mellom navn, som er etter kin tippoldemor : antonie

Nå vet jeg ikke hva det blir er helt i starten på sv. hvis det i det hele tatt går bra... men har alltid likt sunniva, også synes jeg eliah er veldig fint! men må jo liksom ha mellom navn og jeg da!

Skrevet

Vår jente fikk ikke navn før hun var 6 uker gamel. Vi hadde vidt forskjellig smak og vi begynte tidlig i svangerskapet å diskutere navn. Til slutt satt vi igjen med en liste på 3 aktuelle navn, og den listen hadde vi lenge. De aktuelle var Lilly, Live og Sanna. Det ble Lilly til slutt og vi er kjempe fornøyde selv om vi ser at navnet er up and coming, men vår jente passer til det og har ikke kunnet hete noe annet.

Har også ei eldre jente som heter Helene.

Skrevet

- Magnus (2005)

Vurderte Eskil, Lasse, Vebjørn, men en dag i uke 30 ville jeg bestemme navnet og da sa mannen min Magnus......aldri angret en dag! Jentenavn var Annbjørg fra min side! Aldri godkjent =) Da var alternativene Mia eller Une/Una

- Georg (2006)

Vurderte (igjen) Lasse, Åsmund og Ådne. Han var enten Lasse el Georg v/ fødselen, men når han kom ut, var han bare Georg =) Er utrolig fornøyd med navnet!! Tror ikke det blir to Georg'er i klassen Jentenavn var nok en gang Annbjørg fra min side, med hele verden mot meg ;)

- Nå vet jeg ikke hva det blir enda, skal på UL på onsdag (3. des) gleeeeeder meg, da er jeg 13+5.

Mannen vil ikke diskutere navn ennå (kjedelig!) Så jeg diskuterer disse med meg selv : fra toppen : Karl, Vebjørn, Sverre, Gustav, Åsmund, Amund, Ådne.

Jente: Annbjørg, Eva, Une/Una, Sigrid

Skrevet

- Tobias (2007) jeg vurderte absolutt alt av guttenavn, og ville ha noe som var litt ukjent og uvanlig. mannen min ville ha noe tradisjonelt. så det eneste vi ble enige om var Tobias, og har aldri angret et sekund :)

jentenavn var egentlig havnet på Dina, men siden vi valgte navn fra 3 mnd så var jeg rimelig lei det navnet på slutten. andre jentenavn var Angelica og Jessica

- (2009) blir det gutt, så trur vi det blir en liten Mats. ønsker Mathias, men er litt for lik Tobias :D jentenavn er foreløbig Lilly (etter min bestemor), Madeleine (min favoritt) og Jessica (min manns jentenavn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...