Mamsita Skrevet 25. november 2008 #1 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg er student som jobber litt på sida, veldig variabelt, fra 20-60 prosent. Jeg ønsker å få lån og stipend omgjort til stipend etter fødsel som vil bli ca juli 2009. Kan jeg jobbe opp mot 120 000 kroner uten at det blir trøbbel å få alt omgjort til stipend? Dvs, er det noen øvre grense for hvor mye jeg kan jobbe før det går utover øvrig støtte som engangsstønad og full omgjøring til stipend? Tenker ikke å jobbe så mye i vår, men vil jobbe litt, for å legge av litt penger til gullet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139176314-hvor-mye-kan-jeg-jobbe-for-%C3%A5-f%C3%A5-f%C3%B8dselsstipend-og-engangsst%C3%B8nad/
Guttemamma75 Skrevet 25. november 2008 #2 Del Skrevet 25. november 2008 Regner med at du mener foreldrepenger og ikke engangsstønad?? Vil tro at det går greit å tjene opp til 120 000 kr.. Fant dette på lånekassen, kanskje det svarer på det du lurer på.. (var litt vanskelig å skjønne hva du egentlig spør om - er det hvor mye du kan tjene før du går i permisjon eller hva du kan få mens du er i permisjon i foreldrepenger i forhold til fødselsstipendet?) Foreldrepenger fra NAV Får du engangsstønad fra NAV, vil ikke dette påvirke støtten fra Lånekassen. Egne foreldrepenger fra NAV påvirker ikke retten til fødselsstipend, men hvis din ektefelle/samboer/partner mottar foreldrepenger, har dette betydning for fødselsstipendet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139176314-hvor-mye-kan-jeg-jobbe-for-%C3%A5-f%C3%A5-f%C3%B8dselsstipend-og-engangsst%C3%B8nad/#findComment-139176811
Mamsita Skrevet 25. november 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 25. november 2008 Hei. Takk for svar, ser at jeg har skrive litt i ørska, litt trøtt om dagen (5+1). Skal prøve å presisere bedre under: Det jeg egentlig mente var om det er noen begrensninger på om man får fødselsstipendet fra lånekassen, når man f.x tjener 8000 i mnd før man går ut i permisjon. Slik det virker, kan jeg jo både på et skoleår få omgjort lån til stipend i 42 uker, få forsørgerstipend på Ca 1300 kr OG Engangsstønad/eller foreldrepenger fra Nav. Altså, er det en både- og situasjoen, der det ene ikke utelukker det andre? Jeg tenker jeg tar kontakt med Lånekassen/NAV etterhvert, for å klare opp, så jeg ikke brenner meg. Har liksom sett for meg at å tjene opp noe foreldrepenger kan komme i konflikt med å få lånekassens støtte det første året. Nå er jeg ikke helt inne i alt, og helt på nett for tida, men jeg ønsker hovedsaklig å -Få støtte fra Lånekassen som omgjøres til stipend i 42 uker -Få forsørgerstipend -Få engangsstønad/foreldrepenger. Så det jeg lurte på er om det går noen grense på hvor mye jeg kan tjene samme år jeg får barn (normalt sett maks 128 000 for å slippe å miste stipend)uten at det gjør at jeg mister rett på lånekassens totale stipendomgjøring. Jeg jobber veldig ustabilt, der det noen uker er masse behov for vikarer, andre uker ingenting. Jeg ønsker å jobbe kanskje 1-2 vakter i uka i snitt i vår, mest for å spare peng, men så kan det jo være jeg kan beregne foreldrepenger å få etter barnet er blitt født, og da i tillegg til fødselsstipendet fra Lånekassen?! Litt uklart hva jeg spør om, og er litt uklar på området. Er bare redd for å plutselig tjene for mye, og miste rettigheter og trygghet med mnd stipend fra Lånekassen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139176314-hvor-mye-kan-jeg-jobbe-for-%C3%A5-f%C3%A5-f%C3%B8dselsstipend-og-engangsst%C3%B8nad/#findComment-139177612
Maf og lillemann Skrevet 26. november 2008 #4 Del Skrevet 26. november 2008 hva du får fra NAV, legger ikke lånekassen seg opp i, heller ikke om du skulle få over 120 000, MEN... du kan ikke tjene over 120 000 før du går ut i permisjon, da mister du retten til stipend (akkurat som regelen er til vanlig) men akkurat det året du mottar fødselstipend fra lånekassen, tror jeg ikke de bryr seg om hva du tjener eller får fra NAV... det er sånn jeg har skjønnt det ihvertfall... men sånne spørsmål som dette er grådig greit å bare spørre lånekassen om vi mail altså =) så får du iallefall et helt korrekt svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139176314-hvor-mye-kan-jeg-jobbe-for-%C3%A5-f%C3%A5-f%C3%B8dselsstipend-og-engangsst%C3%B8nad/#findComment-139178074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå