2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Sist onsdag sluttet vi med nattmat, ga han en påfyllsflaske før vi la oss, men fikk da ikke mat igjen før 06.00. Første natten var han våken i to timer, andre, tredje å fjerde natten tok han bare å drakk litt vann å tytten før han sov fint videre. Men etter det så vil han ikke legge seg for kvelden og han kan være våken opp til to timer om natten.. Hva tenker dere om dette?? Blir ganske slitne med en to åring også i huset:(
tryde Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 påfyllsflaske gir dere det når han sover ? jeg har en datter på 7 mnd som ikke sover hele natten våkner en gang på natten og krever mat.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 25. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2008 Han er 6 mnd og en uke..ja, gir han påfyllsflaske mens han sover, eller som oftest våkner han i 23 tiden for mat..
tryde Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 hmm kanksje jeg skal prøve det med bærta mi når vi legger oss. så kanskje hun sover hele natten
Labambie Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Det er veldig mulig barnet ikke er klar for å bli avvennt med nattmat enda altså!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 25. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2008 Ja, fant ut at om han ikke skal få mat mellom 00.00 og 06.00 så må jeg gi han noe mer sent om kvelden, for tenk om han skulle våkne 00.30 for mat da...nei, jeg gir han påfyll til han får flere faste måltider om dagen;)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 25. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2008 Barn trenger ikke mat om natten når det er 6 mnd fikk jeg beskjed av helsesøster. Å han sov jo veldig bra i 3 netter?!
Labambie Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Selvom hs sier det, stemmer det ikke på alle alltid.. Kan hende han ble veldig urolig og på ingen måte er klar for det enda.. Jenta mi er 10 mnd og får mat på natten fremdeles. Jeg vet at hun ikke er klar for å slutte fordi hun spiser veldig godt på nettene fremdeles. Det er også viktig at de spiser rikelig med fast føde på dagtid, mange barn er faktisk sultne på natta.. Prøv å gi han mat når han våkner se om det hjelper. Da er det mest sannsynlig slik at han ikke er klar for det riktig enda. Det beste for barnet er selvsagt om det får avvenne seg selv, altså få mat på natten til de gir det opp selv. Og det gjør de til slutt.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Jeg synes det er så rart at HS alltid sier at de ikke trenger melk på natten når de er fyllt 6 mnd. De fleste barn får ikke 4 måltider med fast føde når de er 6 mnd, derfor har de fortsatt behov for mat på natten, det er mange timer uten for så små. Min er snart 9 mnd og får fortsatt ett måltid på natten, han drikker kun den ene flasken med mme i døgnet og har ingen planer med å nekte han den. Må bare håpe at han slutter selv etterhvert.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 25. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2008 Hmm...jeg prøver i natt også, for erfaringen min var at selv om jeg ga han mat om natta så tulla han etterpå.. Så, vet ikke hva det er:/ Menmen...får vel bare ta tiden til hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå