fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hun har kastet opp en gang hver kveld de siste tre kveldene nå, pluss at hun gjorde det en gang for noen dager siden. Jeg tenker jo at det er en reaksjon på noe jeg spiser/drikker, siden hun kun får morsmelk, men hva kan det være? Jeg har kuttet ut kaffe, melk og brus, men likevel kastet hun opp i kveld. Kan det være at det ikke er noe jeg spiser, men noe annet som er feil??
Labambie Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 På et så lite barn hadde jeg reist på legevakta tvert...
Blind Gudinne Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Du er sikker på at det er oppkast? Eller er det kanskje gulp? Hvordan er konsistensen på det? Er det tynt og slimaktig? Vannete?
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 25. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2008 Jeg er rikelig sikker på at det er oppkast ja. Det lukter oppkast, og er mer "klumper" i enn vanlig gulp. Og dessuten så virker det som hun brekker seg litt like før det kommer, og så spruter det utover, og ikke renner ned.
Blind Gudinne Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Stakar liten da... Kanskje du burde ringt ned på legevakta og hørt? Er ikke så enkelt med sånne småtroll.
herola Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Babyen min gjorde også det en liten periode når hun var noen uker. Tror det var pga at hun spiste for fort. Så lenge jenta di virker som hun har det bra og spiser greit så går det nok bra. Gikk i alle fall over til oss.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Dette gjorde lillegutt også i begynnelsen. Husker vi ringte barsel midt på natten da han var en uke for vi var så bekymret. Men jeg er enig med cerica - ikke bekymre dere om babyen deres legger på seg og virker fin i formen ellers. Noen babyer gulper masse - andre kaster opp... Han gjør det noen ganger ennå (3 1/2 mnd), men veldig sjeldent. Han har forøvrig alltid ligget godt an på vektkurven og er en god og rund baby )
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Er klumper i gulp også. Så lenge det ikke er sprutoppkast er det ikke no fare
Trulte76 Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 lillegutt også har gulpet så gulpen stod. Vet ikke hvorfor, men det skjedde bare av og til.
Gjest Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Akkurat sånn gjor guten vår rundt 3vekers alder! Fy flate så skremmande/ekkelt det va å sjå lille ungen brekke seg for så å kaste opp så voldsomt. Det lukta spy og kom med voldsom kraft (eine gongen sat/låg han i vippestolen, og då havne mesteparten på golvet) Men så les eg ein plass at babyar ofte gulpar mykje om dei drikk lenge av ein pupp (får i seg masse av den feitaste mjølka). Så for å teste, så lot eg han i ein periode(2-3dagar trur eg det var) drikke frå begge brysta i løpet av eit måltid. Eg passa og på å ta pausar i måltidet, slik at han fikk rape. Etter ei stund gikk eg tilbake til at han fikk drikke av eit til det var tomt, eller til han ville ha det andre (fortsatt lurt å ta rapepause). Det fungerte her, no er det vaneleg gulpemengde igjen. Muleg det virkar for deg og:) Håpar no i allefall at ho blir betre snart:) Ps. eg spurde forresten helsesøster om det var vaneleg at så små kasta opp. Fekk eit svar om det var sikkert berre var gulp, og at det gjerne kom viss han stramma magen. (fortalte ho om siste gangen det hadde skjedd, og då hadde han lege på magen på fanget mitt).
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 26. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2008 Hehe, huff ja det lukter spy overalt og kommer med voldsomt kraft. Synes utrolig synd på henne, men jeg er ikke akkurat så bekymret at jeg har vurdert å reise på legevakten som noen sier her, det synes jeg nok var litt vel overdrevet. Men jeg skal prøve å gi henne fra begge brystene, det var et bra tips. Jeg har alltid også bare gitt fra ett bryst hvert måltid, da jeg har hatt så mye melk. Da jeg ammet førstemann, hadde jeg mye mindre melk, og måtte gi han fra begge brystene til hvert måltid, og han kastet aldri opp, så det kan godt være du har rett i at det kommer til å hjelpe:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå