Gå til innhold

Får henne ikke til å drikke mme på kvelden, hjelp ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sluttet veldig brått å amme nå, og hun er egentlig veldig (kanskje litt FOR) glad i puppen, men pga medisiner jeg er nødt til å ta måtte jeg slutte å amme.

Hun er 11 mnd og får 4 måltider med fast føde hver dag, pluss en flaske midt på dagen og morgenen, men får henne ikke til å drikke det på kvelden.

Prøvde med litt vanlig melk, og det synes hun var helt greit, kanskje jeg kan gi det istedet ? Hun er jo ikke 1 år enda, men er jo ikke så langt ifra.

Trenger all tips jeg kan få, sluttet å amme for 2 dager siden og hun har ikke drukket fra flaske siden hun var rundt 3 mnd.

Skrevet

Hmm.. kanskje du kan prøve litt velling på flaske? Det smaker jo litt mer enn mme. Kan jo hende hun vil ha noe som smaker siden hun får fast føde resten av dagen. Vet jo ikke om det funker men var bare en ide :)

Skrevet

prøvd med vann da? får jenta di grøt som kveldsmat, så er det jo veske i den så da kan det jo hende at hu ikke vil ha noe å drikke fordi at hu ganske enkelt ikke er tørst. Mini har spiser grøt og fruktmos til kvelds og vil ikke ha noe å drikke etterpå.

Skrevet

Vet ikke om jeg helt forstår, du sier hun får flaske midt på dagen og morgenen, men så sier du senere at hun ikke har drukket fra flaske siden hun var 3 mnd?

Hvis problemet er at hun ikke vil ta flaske ville jeg prøvd med tutkopp, eller vanlig kopp.

Hvis problemet er at hun ikke vil ha mme på kvelden, men drikker det greit ellers i døgnet så ville jeg ikke stresset. Kanskje hun ikke er tørst? Prøve å gi noe annet, f.eks velling? Vann?

Skrevet

Det jeg mener med det er at hun har ikke drukket fra flaske på kvelden fra hun var rundt 3 mnd, og jeg tror hun er tørst siden hun kjempe skikkelig etter å få pupp.. Skriker og begynner å dra i genseren min for å komme fram.

Eller så er det kanskje bare kosen med puppen hun vil ha.. Synes det er så vanskelig, siden hun plutselig har begynt å våkne på natten og skriker og kjemper etter puppen..

Det går vel kanskje over iløpet av noen dager.

Skrevet

Det finnes grøt som du kan lage opp med mme :)

Lillegutt her vil heller ikke ha flaske om kvelden, så vi lager grøt med mme. Den er for 8 mnd barn og er med eple og banan. Han spiser grøt om kvelden, så da var det en enkel løsning på problemet for vår del.

Når det gjelder kumelk, så er jeg usikker. Det er vel pga jern at de ikke skal ha det; kumelk hemmer jernopptaket i kroppen på de små og det er ikke så bra. Men som du sier, hun er jo snart 1 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...