WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Matilda er straks 6 mnd gammel, og nå føler jeg vi liksom har landet som familie. Alle har fått sin plass, og storesøster og lillesøster har funnet tonen seg i mellom også, veldig gøy og fint å se! Hun sover tidvis litt urolig om natten, og sover alt fra 1 til 3,5 timer på dagtid, har begynt å spise litt grøt og middagsmat (grønnsakspure). Er ikke oppe i full porsjon på noen av måltidene, så her får vi ta tiden til hjelp ;o) Hun får mme, og vi har - etter at vi innførte litt fast føde - ca 5 måltider på dagtid og ett eller to om natten. Jeg håper det ikke drøyer så lenge til hun har etablert litt større porsjoner grøt/middag, slik at vi kan nattavvenne henne. Ellers er hun en veldig blid og god jente, gliser og ler masse når vi tøyser og leker med henne ) http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow/543993/offset/0 Men jeg ser allerede nå at hun er ganske bestemt i lynnet. Annerledes enn storesøster, hun var litt "mildere" tror jeg ;o) Gøy å se hvem hun blir, og litt godt at de første månedene er over. Bortsett fra tidvis nattevåk storkoser vi oss, hverdagen har falt på plass!
2SmåTroll Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Her er tulla snart 6 mnd og vi er inne i gode rutiner synes jeg. Smiler og er fornøyd og lyser opp når storesøster kommer og "herjer" litt med henne Får mme her, og får totalt 5 måltider i døgnet, da et av de er en grøt porsjon. Har også nå begynt med litt smaks prøver på middagsmat. Er i seng rundt syv og er opp igjen rundt syv neste dag, hender jeg må inn på natta og gi henne smokken, for det er noen tenner som plager litt nå. Sover ca 2-3 lurer om dagen som varer fra 1/2 time 2 timer. Her er ho ganske lik storesøster, det er nesten helt skremmende. men men, er jo de samme ingrediensen så det er jo kanskje ikke så rart. hehe
brooklyn Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Vi har kommet inn i en grei dagrytme, det er nettene vi sliter litt med her i gården.. Natten er fra ca 1930-0730, og guttene deler rom, etter ønske fra storebror, som er såå glad i lillebror! Minimann spiser alt fra 4-6 ganger i løpet av natten, og det er bra slitsomt for trøtt mor som snart skal ha eksamen.. Det er nok ikke det at han TRENGER mat alle de gangene, men det er nå engang sånn det blir. Ved siden av pupp får han nå 2 måltider om dagen, ett ca 1130 og ett rundt 18-1830. Grøt begge gangene, ikke fulle porsjoner enda. Han sover 3 ganger i løpet av dagen, to små lurer på ca 30 min og 1 lang på 2-3 timer. Jeg gleder meg til han spiser skikkelig, slik at vi nattavvenner. Nattavvenning i min bok er ingen mat mellom midnatt og kl 06. Vi får se når vi tar den kampen, jeg har skikkelige puppegutter:) Begge guttene er sta som bare pokker, men lillebror er likevel noe blidere enn storebror var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå