Gå til innhold

hvor lenge skal man gi nan 3? eller gir dere vanlig melk etter 10 mnd?+

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVIS man ikke har mere melk igjen skl man ikke erstatte med nan 3? eller?

Skrevet

Nan3 er et tulleprodukt som KUN skal brukes sånn som vi drikker juice/vann/melk, altså VED SIDEN AV annen mat. Hvis barnet ditt fortsatt får rene melkemåltider (ikke uvanlig), så skal det ha nan2 helt til du går over til vanlig kumelk ved 1 års alder.

Skrevet

hmm.. er du helt sikker på det? Vet at nan3 er "tillegg" mens nan2 er "erstatning" men jeg trodde det betydde at man bare skal bruke nan3 dersom barnet spiser annen mat også. Og det gjør de jo selv om de får rene melke-måltider f.eks morgen og kveld? Hm jeg ammer morgen og kveld. Men når jeg har vært borte har vi gitt nan3. (Hun er 11 mnd). Er det feil det da?

Skrevet

Ja, det er feil hvis du har brukt det som erstatning for et rent puppemåltid. Ved siden av brødbiter eller til middagen er nan3 greit, men vann er like bra. Nan2 brukes der man ikke serverer fast føde, altså ved RENE melkemåltider.

Skrevet

jaja, men om jeg gir grøt kl 6 og nan3 ved leggetid en halvtime etterpå så er nok ikke det noen krise tenker jeg. Hun spiser jo 4 måltider med fast føde. Så om melka blir servert i en kopp på bordet samtidig eller om hun får den en halvtime/time før eller etter så spiller det nok ingen rolle. Jeg tror fortsatt hovedpoenget er at de skal spise bra med vanlig mat før man går over til nan3.

Skrevet

Vil gjerne høre mer meninger om dette. her spiser hun -11 mnd-kun ett måltid om dagen som er rent melkemåltid,men jeg gir nan 2 ved sisen av alle de andre måltidene. er kanskje unødvendig det, ikke hørt om nan 3 jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...