Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid gikk d fra dere begynte med utredning til dere begynte prosessen med prøverør?? er d mye ventetid? og må man prøve mye annet før d blir prøverør? har prøvd i ca 2 år nå, så er vel på tide med utredning. jeg tenker at d er svømmerne d er noe galt med. jeg har regelmessig mens og eggløsning, og har tatt en gu og da var alt bra. men veit jo ikke da. blir glad for svar! lykke til alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

For oss tok det 13-14 mnd første gang. Min gynekolog fulgte meg opp først, og vi tok prøver (hormonprøver og sædprøve). Etter 5-6 mnd uten graviditet (og da hadde vi forsøkt 1,5 år før dette) ble vi henvist til ivf på Ullevål, og der var det 8 mnd ventetid.

Hvis jeg var deg ville jeg sjekket ventetid på sykehusene rundt deg, og be din lege om å bli henvist snarest.

Lykke til!

Skrevet

hei. tusen takk for svar. huff tenkte at d var lang ventetid. har prøvd og få utredning men legen ville vente en stund til. jeg blei gravid etter nesten et års prøving, men måtte avbryte pga mange alvorlige missdanelser. har prøvd i 10 måneder siden jeg mista. når d har gått et år skal vi ha utredning!! har nesten gitt opp håpet at vi skal klare d på egenhånd:(

Skrevet

Så trist då!!! MEN det er ikkje noko nederlag å ikkje få det til sjølv! Eg har hatt lukka med meg på vårt første ivf. Er no 12+1 og ALT ser bra ut. Eg er 42,5 år og har absolutt ikkje alderen på mi side. I tillegg har er pcos, så det gjer det sndå vanskelegare for oss å få det til på eiga hand, men eg kjem ikkje på at dette er "fake". For oss så er dette barnet eg ber eit produkt av oss to, og vår kjærleik til kvarandre. Me fekk bare litt hjelp..... Så du treng ikkje sjå på det som eit nederlag at de ikkje får det til sjølv. Korleis barnet vart befrukta kjem ein ikkje på når ein ber det i magen. Då er ein så oppteken av det vesle livet, og eigentleg så forundra over kva legane verkeleg får til.

Lukke til, og håper ALT går godt for deg og mannen din!!!!

:) .....så om befruktinga ikkje er så romantisk så går det GODT an å vera romantisk etterpå!!!!!!! :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...