Gå til innhold

Kan noen klare opp i min PAMPERS-forvirring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Libero-bleier til jenta mi frem til nå, men tenkte å teste Pampers en stund for å se hva jeg liker best.

Idag skulle jeg altså kjøpe inn en pakke pampers. Jenta er rett over 6 kg, så str. 3 skulle passe. Men på Rimi solgte de to ulike 3-er str. med Pampers, tror de kaltes Active Fit og Baby Dry. Jeg klarte ikke lese meg til noen forskjell?

Gikk så på Rema 1000, der hadde de jammen enda en annen str. 3 pakke, som heter New Baby (den var også MIDI str. 3, men var fra 4 til 7 kg, ikke til 8 kg som de andre...). Hva er forskjellen på disse pakkene egentlig??? Og hvilken skal jeg velge? Den på Rema kostet bare 25 kroner... Det var jo kjempebillig.... Men jeg forstod ingenting når det plutselig var 3 pakker å velge mellom fra samme merke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var et godt spørsmål; har aldri tenkt på det så mye. Fant ut dette på Pampers sin webside:

Baby Dry: Vår klassiske bleie som gir deg mer bleie for pengene, med den god kvalitet du forventer fra Pampers

Active Fit: Full bevegelsesfrihet i alle situasjoner

New Baby: Absorberer det andre ikke klarer

Easy Up: Den tørreste buksebleien

Jeg leste et eller annet sted at New Baby var bra for nyfødte med den veldig væskete bæsjen de har, suger det opp bedre enn vanlig bleier. Muligens dette var i et skriv jeg fant i apotek-pakken jeg fikk.

Men nå vet vi forskjellen i hvert fall! Greit å vite når man må velge mellom 3 forskjellige typer. :-)

Skrevet

Når han er over 6 kg må du velge baby dry eller active fit. Jeg liker personlig best active fit. Utrolig myk og behagelig bleie! Har aldri vært noe lekkasje med den her i gården heller.

Skrevet

Vi bruker active fit eller baby dry avhengig av hva de har på butikken, tror jeg liker active fit best.Babydry skal holde på litt mer tiss enn active fit. Jeg tror nr 3 vil passe jenta di. New baby er mer beregnet på nyfødte med velig rennende bæsj, vi brukte de de første par mnd disse er og mindre enn nr.3 babtdry/active fit. Selv liker jeg Pampers bedre enn Libero, men det er jo forskjell på de små så lurt å prøve seg lit frem med hva man foretrekker. Jeg byttet forresten fra nr 3 til nr 4 da småen var ca 7,5 kilo.

Skrevet

Jeg liker baby-dry best, ikke spør meg hvorfor...Husker ikke hvorfor jeg kom til den konklusjonen...

Vi bruker 3'er på dagen og 4'er på natta, da slipper vi lekkasje (har ikke hatt det ennå, men 3'er begynte å bli vel full om morgenen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...