Gå til innhold

Har det litt vanskelig med meg selv for tiden.....:(

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har hatt det så travelt at jeg omtrent ikke har hatt et lite minutt til og være her inne. Men nå fikk jeg altså tid:)

Trillingene vokser og gror. Navnene til de to første er bestemt. Men mer ustabilt på den jenta som foreløbig har vært navneløs, og som nå heter Anna...

Men det er ikke problemet denne gangen.. Jeg angrer nemelig på vårt navnevalg til vår yngste datter.

PETRA. Jeg har riktignok altid vært glad i det. Hun var liksom vår lille Petra den dagen hun ble født. Men nå 6 månder senere, er hun på en måte ikke det mer..... eller for og si det på en litt annen måte, jeg liker ikke navnet hennes så godt lenger. Og det synes jeg selv er et problem.

Faren ville egentlig ha Elisabeth. Men jeg ville ha Petra. Så jeg fikk det som jeg ville, det ble Petra Elisabeth.

Nå derimot, kunne jeg glatt ha kalt henne Elisabeth. Det er nydelig og vakkert. Ville mye heller brukt det, en Petra. NÅ.

Hun er 6. månder gammel, og da selfølgelig døpt.

Er det et stort problem hvis vi bytter nå?! Er det som jeg selv tenker, for sent!?

Mannen har ikke sagt noe. men jeg tror han egentlig ikke vil ha Petra. Men som han sa, det var fint nok, og jenta passet det. Jeg synes det var nydelig...

Huff. rotete inlegg. Hva ville dere gjort? Hva synes dere om Petra? Hva synes dere om og bytte til Elisabeth nå, 6. månder senere?!

Fortsetter under...

nei nei nei, for all del, IKKE bytt navn på din 6 mnd gammle baby, det blir for dumt... da er det bedre om du heller bare begynner forsiktig å kalle henne Elisabeth isteden...

hun heter jo Petra og det må hun da få lov å fortsette med vel ? ... hun får med seg ganske mye på 6 mnd, og det ene er at hun begynner å lyde navnet sitt... Petra er vel fint navn vel? men mange som bare bruker 2 navnet sitt.

Vil det si at både er gravid og har ammetåke? ;-)

Synes absolutt dere skal beholde begge navnene. (Sikker på at det ikke er hormonene som roter det til for deg?) Og som nevnt før her, kan dere kalle henne Elisabeth. Petra er et kult og uvanlig navn, godt at ikke alle velger navn fra navnetoppen!

Lykke til!

Jeg er enig med de andre her.. Behold navnet.. Kanskje dette er bare en liten fase, fordi du er så oppsatt av å finne nye navn.. Petra er et koselig navn.. Har en kjempe fin assosiasjon til det.. Og dessuten er det ikke mange som heter det, som er en fordel hos meg..

Du kan kalle henne Elisabeth, i hvertfall beholde Petra:)

Annonse

Nå er jeg bare nødt til å legge inn et svar til deg, selv om jeg lenge har prøvd å unngå det. Her er det så mye frem og tilbake med deg, inkonsekvente og urealistiske historier som ikke henger på greip, at nok er nok. Hva får du ut av dette?

Du nevnte at det var så mange i barnehagen til Petra som het et eller annet navn, at dere ikke ville vurdere det. Og nå sier du Petra er 6 måneder...går hun allerede i barnehagen nå da? Og trillingene dine, som først skulle fødes i desember 09, deretter i mai 08...nei, ærlig talt. Dessuten, du sier du fikk vite kjønnene på et tidspunkt da det var umulig å få vite det, og i hvert fall på tre stykker. Jeg var på UL da jeg var like langt som deg, på samme sted faktisk, og da var det ikke mulig å se kjønn. Og kusina di, som stjal navnet til Petra Elisabeth ved døpefonten, nei det blir for dumt.

Forstår at du er interessert i navn, som vi alle her inne er, men du trenger ikke dikte opp en masse tull for å delta i navnedebatten. Nå er det sikkert noen som vil fortelle meg at jeg ikke trenger å bry meg om det, og det er for så vidt sant, men nå er jeg altså bare blitt litt lei og provosert av disse usanne historiene dine.

For øvrig: Hvis Petra eksisterer, så synes jeg du skal fortsette å kalle henne det, ja.

Først vil jeg bare si at folk som er interessert i og diskutere det som skjedde med trillingene, ikke burde svare. Det er rett og slett grusomt sårende.

V.H.G Det merkes at du ikke har følgt med på det jeg har sagt. Jeg sa at den legen jeg hadde var helt tullete, og sa at sannsynlig termin dato var 1.Desember. Jeg følte meg usikker da, og prøvde en internett kalkulator... der stod det 17 Juni (husker ikke nøyaktig hvilken dato) Var like forvirret da, og fant framm til enda en termin kalkulator der det sto ..JULI.

Rart man blir forvirret? Rart at jeg satser på at legen har rett?!

NB: LANGT OG KJEDELIG INNLEGG, FOR DE SOM HAR SKJØNT DET JEG SIER NÅ. DETTE ER KUN TIL DE SOM ENDA IKKE TROR MEG.

Noen uker senere gikk jeg til en ny lege, og han sa noe helt annet: 17.MAI. Jeg føler meg veldig lettlurt, det innrømmer jeg. Så det er riktig dato.

Når det gjelder min 6. månder gammle datter, sa jeg jo at hun går i en familiebarnehage vanligvis 2-3 dager i uken. Stine går i vanlig barnehage, men nå har hun "fri" nå som jeg ikke jobber. Grunnen til at Petra fortsatt går, er at hun ikke har blitt kjent med så mange babyer på sin alder, og selom hun enda er liten tror jeg at hun bare har godt av og møte andre på 6. mnd.

Når min kusine fikk sin datter, forstår jeg at det er vanskelig og tro på sånt. Trodde det ikke selv engang, var sikker på at jeg hadde hørt feil.. men det hadde jeg altså IKKE. Hun ble døpt Petra Elisabeth! Det ble en laang og hissig diskusjon på telefonen, men komm til slutt framm til og respektere våre tanker om dette, og bytte navn.

Navnet ble forresten Tina Elise.

Så, forstod jeg at din siste kommentar var at det har vært mye framm og tilbake med navn. Her ser jeg ikke noe galt i det.

Navnene til prinsen og den ene prinsessen i magen er bestemt, (litt usikker på mellomnavn bare) den andre prinsessen heter foreløbig ANNA + mellomnavn men veldig usikker her.

For øvrig, skal dere vite at det sårer meg dypt at dere går rundt og unngår innleggene mine, der jeg trenger hjelp med navn.

TAKK

Jeg har forstått at du har vært på Volvat (i Oslo,der har jeg min mnd svangerskapskontroll, er selv i uke 18), der har de to overleger på gynekologisk avdeling som utfører både innvendig og utvendig ultralyd. Jeg var der for drøye tre uker siden og både lege og jordmor mente de kunne se kjønn, men ikke med 100% sikkerhet.Var der igjen i dag der de fortsatt mener det samme, og mannen spurte hvor mange ganger de har tatt feil. Det ville de ikke svare på men mente at de var nesten 100% sikkre på det de så.

Du som er i uke 13 - 15 med trillinger kan da umulig ha fått vite av de samme legene,med 100% sikkerhet, kjønnet på disse tvrillingene. Det stemmer ikke helt.

Nei, pga. at dette var fryktelig tidlig som de sa, kunne de ikke si det mer enn 60% prosent sikker. Men alikevel, var det ganske tydelig at det er to jenter der i magen, men på den tredje var det mer uklart etter det de sa. Men det lignet mest på en gutt, etter og ha studert fostert litt:)

Skal ha ny time i morgen kl 16.00, og er i uke 16 nå faktisk. Verken 13 eller 15;-) De skal ikke se så mye på kjønn denne gangen, mest på hvordan de har det. Men mage og hjertefølelsen sier at de har det bra, og håper selvsagt sterkt på det. Det samme følelsene dukker opp når det gjelder om det er gutt der inne... hvis det skulle vise seg og være tre jenter, blir nok det er lite "skjokk" har nemelig følt på meg at det er både jenter og minst en gutt der inne...

Ha en fortsatt god kveld, og skal selvsagt oppdatere dere i morgen:D

Annonse

Her var det jammen mye rot på en tråd! Forstår ikke helt hvordan legene kan rote så mye med termindato?

Forresten har jeg jo et barn mindre enn deg men jeg går til kontroll en gang i uken, tidligere var det hver 14 dag. Burde det ikke være like mange kontroller på deg da? Snakker da om ultralyd kontroller :)

Vet jammen ikke helt hva jeg skal tro her jeg! Huff, vil nødig såre deg men det virker litt sprøtt alt dette her!

Dette er tull.

Om ikke er jeg dypt bekymret for Stine, Petra og de tre i magen - HI, please ring inn en bekymringsmeldig om deg selv til barnevernet - du kan umulig ha nok mellom ørene til å kunne gi ett eneste barn en forsvarlig oppvekst. Dette navnestyret har vippet deg av pinnen, og du er nok blitt bittelittegranne gal.

Synes du fikk mange slemme svar her! Dersom legen din først trodde termindatoen var i desember, kan det jo hende det var fordi magen var unormalt stor?, og på det tidspunkt visste han kanskje ikke at det var trillinger? Ser jo ut ofte ut som den gravide er lenger på vei enn hun er fordi magen vokser raskere når det er flere barn.

Petra Elisabeth er et fint navn. Du kan bruke bare Elisabeth dersom du vil det. Datteren min bruker bare navn nr 2. Men synes Petra er et kjempefint navn, så synes du bør beholde det uansett om bare navn nr 2 brukes. Hun har da muligheten til å velge selv når hun blir større hvilket av navnene hun vil bruke, og fint dersom flere i barnehagen, klassen e.l. heter Elisabeth.

Så gøy at du venter trillinger. Lykke til! :)

Jo, bortsett fra at den første terminen var i desember 09 (som forøvrig hun var så glad for fordi det var på oldemors bursdag). Når noen så spurte hvordan hun kunne vite at hun skulle få barn på en dato så langt fram i tid, så kom det raskt en endring av terminen til mai 09...jada, lev i troen på henne, dere som ønsker det.

• 2 uker senere...

Herlighet, for et surr! Alle skjønner vel at dette er tull! Leger kan da umulig rote så mye med en termindato, som de har gjort hundre ganger før! HI prøver og bortforklare seg her, men dette blir for dumt! Har sett dine gamle tråder HI, og du virker faktisk litt GAL ja. Da jeg ventet mine to, fikk jeg ikke vite kjønn før i uke 21! Sånn var det. Og JA jeg var på Volvat! Denne gangen måtte jeg vente til uke 23, og de tok feil. De sa det var jente men det er altså gutt.

Dette er og gå over streken. Slutt og tulle, og inrømm at du har gått for langt!

Du må skaffe deg hjelp HI!!! Du tror vel virkelig ikke at folk er så dumme at de biter på denne historien?

Det verste er at jeg synes synd på deg. Du må slite fryktelig med et eller annen. Igjen: SKAFF HJELP!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...