Gå til innhold

Er det vanskelig å få plass i b.hage i desember/januar i oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker da om 2009.

I bydel Alna eller Grunerløkka.

Erfaringer?

Jeg er alene så vet ikke om jeg blir prioritert i køen men det kan jo bli helt krise hvis jeg ikke får plass.

Dere andre som søker til den tiden, søker dere plass fra august og betaler heller et par måneder ekstra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt som umulig ja. Men du kan selvsagt ha litt flaks. Det går ikke ann å ha en plass og betale men ikke gå der, da mister man plassen etter 1 mnd.

De fleste skaffer seg dagmamma eller blir hjemme frem til sommeren og håper på plass fra første høst etter fyllte 1 år.

Skrevet

Du kan hvertfall ha en sjanse i bydel Alna, de hadde full dekning i 2007 (iht hjemmesiden sin). Det betyr jo at de som søkte opptak for august 2007 og var over 1 år da fikk plass, sier ikke noe om hvordan mulighetene er utover året. Du kan ev ringe rundt noen steder og høre, feks om de har søsken på "vent", da har du mindre mulighet der.

Send uansett inn en søknad så fort som mulig til bostedsbydelen din, slik at du får ansiennitetsdato:)

• 4 uker senere...
Skrevet

655 på venteliste i Alna bydel, så de har langt fra full barnehage dekning nå i alle fall

Skrevet

Ja, det er vanskelig!! Det som er lettest er å ringe alle aktuelle familiebarnehager og høre om de kan ha noe ledig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...