Zitro Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Min baby på 9 mnd knasker ihvertfall i seg en clementin om dagen hun. Kanksje ikke en hel da, men en halv blir det hvertfall...
Labambie Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Så sant det ikke er allergi mot den matsorten i nærmeste familie kan det innføres som all annen fast føde ved 6 mnd. Det er en gammel myte at man må vente med sitrus til de er året. Det samme gjelder også jordbær, kiwi osv osv.. Eneste man SKAL vente med er nøtter, honning og melk. Det er kjempefint å venne barnet til forskjellige smaker så tidlig som mulig. Det finnes fruktmos med appelsin fra 6 mnd, og med jordbær fra 4 mnd.
beggeto Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 et lite tilleggsspørsmål fra meg: Når dere gir f.eks appelsin eller mandaring. Peller dere ut innmaten da? Altså fjerner den hinna ytterst? Eller gir dere hele greia? (Og hvor gammelt er barnet...)
camosilla Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Jeg har gitt han litt mandarin, men skinnet ble litt vanskelig å svelge. Tar av det meste av skinnet på sidene jeg da.
Zitro Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Mi er 9 mnd akuratt og jeg kan g henne hele båter med clementin. Stort sett suger hun ut innmaten av det og kaster fra seg skinnet, men noenganger spiser hun opp det også.
Gjest Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Vi har nå fått beskjed på helsestasjonen om å vente til ett år med sitrusfrukter vi... Vi har dessuten allergi i familien, så vi velger å vente!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Min lille har fått sitrus fra 8 mnd. Nå er han straks 10 mnd, men har ingen tenner. Derfor "skreller" jeg båtene også. Det går fint og han ELSKER klementiner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå