Gå til innhold

Hvor uetisk er det å printe ut ting til privat bruk på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal printe ut noen invitasjoner for gutten min, og så har vi ikke printer hjemme.Den er ødelagt og vi må ha ny, men har ikke fått gjort det ennå-

Lurer på om jeg kan gjøre det på jobben. Eller vet dere andre steder man kan få gjort sånt og betale for det?

Hva mener dere om sånt?

Skrevet

jeg ser ikke problemet med å gjøre dette på jobb. Men det er min jobb da. Kommer ann på hva kulturen er hos deg.

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke. Men det er en stor offentlig etat, så hvis alle ansatte gjør sånt, blir det faktisk en del kroner på skattebetalerne.

Skrevet

Da lar du bare være, så slipper du å tenke på skattebetalerne;)

Skrevet

Hvis det er oss skattebetalerene som betaler for dette lar du det være.

Vi betaler nok skatt og du kunne vel ikke tenke deg å betale for min print heller??

Skrevet

Det ser jeg ingen problemer med. Så lenge vi ikke snakker om et par 100 stk.

Skrevet

Det gjør jeg hele tiden. Men det er en privat bedrift. Kjempestor bedrift med flere hundre ansatte. Etisk er nok sikkert ikke, men om du printer ut littegranne en gang ser jeg ingen problemer med det:)

Skrevet

Det er bare bittelitt én gang, ja.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet, har selv skrevet ut ting til privat bruk på jobb (da jeg jobbet) Men prøvde å gjøre det når det ikke var stapt på kopirommet, en ganske stor avdeling. Så ikke andre så hva som kom ut fra printeren, hvertfall om det var mange ark...

Skrevet

Dersom du ikkje gjer verre ting enn det på jobb syns eg du skal ha godt samvit:)

Skrevet

Enig med de andre her...Print ut hvis det bare en noen få stykker

Skrevet

Jeg jobber i offentlig etat. Om jeg skal printe ut eller kopiere mye privat, betaler jeg bare for det til kontordama vår (som kjøper papir, blekk etc) Kr.1 pr kopi.

Skrevet

Kommer vel litt ann på jobben. Jeg har ikke dårlig samvittighet når jeg ber mannen printe ut kompendier til meg på jobben, han jobber tross alt ganske mye gratis overtid.

Skrevet

Jeg har ville hørt med sjefen jeg, istede for å spekulere :)

Skrevet

Supert å kunne gjøre det på jobb, men jeg betaler selfølgelig det det koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...