Gå til innhold

Kan sexleketøy skade fosteret???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en diskusjon med ei venninne i går.. Er veldig usikker på dette og det er greit å vite også..

Noen som veit om sexleketøy skader fosteret? Og litt røffere sex, kan det skade fosteret?

Fortsetter under...

Skrevet

Det eneste jeg mener jeg har hørt er at man ikke skal bruke vibrator, men aner ikke hvorfor. Sånn ellers så ligger jo den lille ganske godt beskyttet..

Skrevet

Du skal ikke bruke noe leketøy innvendig så lenge du er gravid;)

Skrevet

Så klart du kan bruke sexleketøy.. Er da ikke noe mer skadelig det en en penis! Det eneste man ikke skal bruke er vibrator, fordi det kan forstyrre hjerterytmen til den lille:) Høres jo ganske logisk ut;)

Skrevet

Uffda:/ Hmm... Da har jeg driti meg kraftig ut... :(

Skrevet

Har hørt at man kan bruke vibrator, men må være veldig forsiktig i forhold til å ikke stikke den for langt oppi, og at man må passe på at den er 100 % ren så det ikke blir infeksjoner. Men det med å forstyrre hjerterytmen vet jeg ikke noe om, det kan godt tenkes....

Annonse

Skrevet

Når man tenker over det så høres det veldig logisk ut atman ikke skla bruke vibratorer og slikt da man er gravid.. Fosteret er jo veldig lite og svakt, og når det kommer noe som vibrerer kraftig kan man jo tenke seg selv da:/ Håper den lever iallefall, og jeg skal ALDRI gjøre noe så teit igjen... Så jenter.. Se på meg og lær! :/

Har aldri sett sånne spørsmål her inne så tenkte ikke noe spesielt over at det kunne være farlig for bebisen... Men jeg har lært da..

Skrevet

Enn å bruke vibrator kun utvendig da, på klitoris?? Er det også skadelig for hjerterytmen å sånn?? Blir skikkelig bekymra jeg nå....!

Skrevet

Prøv å søk på vibrator og BIM Forum i ruta til venstre (på toppe av menyen). Der er det sikkert noen som har lurt på det samme før og fått flere svar.

Skrevet

det jeg har hørt er at man ikke skal bruke vibrator INNVENDIG

hvis det ikke stemmer har jeg gjort mye galt både 1.svangerskap og denne gangen

Skrevet

Kopierte dette fra skravlesiden eller noe i den dur:

Gå inn på Fra uke til uke i den orange menyen til venstre, i "mors uke 34" står blant annet:

"Det eneste man skal være forsiktig med er sexleketøy som føres opp i skjeden, for det kan virke stimulerende på mormunnen og sette igang fødselen før tiden. Av samme grunn skal man heller ikke bruke vibrator med vibreringen på langt inne i skjeden. Å stimulere klitoris er imidlertid helt ok."

Går ut fra at man her mener vibrator når det skrives "sexleketøy som føres opp i kjeden", ellers så må det jo være farlig å ha sex også da, hvis det er farlig å bruke dildo uten vibrator!! eller det må være annet slag mystisk "leketøy", som ikke ligner på en penis!

Skrevet

Men da har jeg fått litt svar iallefall, håper det også har hjulpet andre.. Uff det er jo så flaut å spørre leger om dette liksom..

Men da har vi lært kvinner, Ikke noe som vibrerer inn i kjeden!!! :P hehe

Bra vi hjelper hverandre på denne siden, det hjelper meg masse iallefall. Så håper jeg hjelper andre med det jeg kan:)

Skrevet

hehe, lurer på om det faktisk var jordmor som sa det til meg i første svangerskap, at man ikke skal bruke vibrator inni,

jeg sa bare nei,nei, ganske flau, (snakk om noe annet fort)

:D

Annonse

Skrevet

Hehe, kan bare tenke meg hvor pinlig det er:) hehe

Skrevet

har selv lurt litt på dette med litt røffere sex. samboeren er godt over normalt utsyrt... så han "dunker" jo alltid veldig langt inn, røfft eller ikke... blir jo litt nervøs for å gjøre noe galt, selv om det skal være helt trygt å ha sex i et "normalt svangerskap"

det er jo et godt kjent kjerringråd at man skal ha sex for å få igang fødselen, men jeg tenker som så at det bare virker dersom kroppen allerede er "moden" for å føde, det gjelder bare å få sparket ting i gang

Skrevet

Hmm.. jeg veit ikke:/ Hadde vært greit å vite.. Er litt redd for å ha sex..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...