Gå til innhold

Jordmor mente jeg hadde lagt på meg for mye...

Anbefalte innlegg

...fordi jeg hadde lagt på meg 8 kg (fra 58-59 kg til 67 kg), og jeg er 24+3 dager...

...er det så mye da? Føler ikke at jeg har blitt så stor selv...ble egentlig litt lei meg!

Prøver å være flink å ikke spise så mye godteri, men jeg klarer ikke å holde meg unna...blir littegrann hver dag. For å unngå å spise søtsaker, spiser jeg gjerne druer...men det var heller ikke bra, mente hun...

Fortsetter under...

Det var vell ikke for mye???? Jeg er 22+3 å har lagt på meg 6 kg, å det mente jordmor var en fin vektøkning. Men jeg fikk beskjed om at babyen var litt stor på ultralyden, men da fikk jeg bare skjøvet frem terminen litt.. Men har det også i bakhodet hele tiden, passer på å ikke spise så altfor mye godter.. selvom jeg har lyst på det hele tiden !:(

Jeg var litt utålmodig på svar, og la ut samme tråd på Skravlesiden...

Virker til at de fleste synes jordmor er litt "streng" her...og jeg håper de har rett.

Prøver faktisk å være flink med mat og trening, men er svak for goderi...blir ikke mye, men bittelitt hver dag...

Kollegaen min fortalte meg nettopp at hun gikk opp nesten 40 kg når hun var gravid. Og hun er sypertynn nå. Hun sa at hun hadde gått ned 11 kg bare et par dager etter den dagen hun fødte...og at resten raste ned når hun ammet. Hun er faktisk tilbake i samme vekt som hun hadde før hun ble gravid.

Tror det er veldig forskjellig, hvor mye vi legger på oss...og synes egentlig det er litt hysterisk av jordmor å forvente at man legger på seg 8 kg tilsammen under graviditeten...

Syns det er så rart at det er så forskjell på disse jordmødrene og vekt, jeg har lagt på meg 8 kg(uke 24) og det syns ikke min jordmor var mye i det hele tatt... På samme tidspunkt forrige gang hadde jeg lagt på meg det dobbelte og endte på 30 kg til slutt, og det gikk da av igjen... Så lenge du spiser normalt, og koser deg innimellom, så er det jo naturlig å gå opp i vekt, vi skal jo faktisk det når vi er gravid!!!!

Teite jordmor!!!

Jeg er 23 uker, 69 kg og lagt på meg totalt 1 kg. Men, har jukset litt siden jeg gikk ned 8 kg første trimester. Så egentlig har jeg gått opp 9 kg de siste 10 ukene. Og det synes jeg er på tide. ALT har lagt seg i en polstret babykul på magen, resten av kroppen er tynnere enn før. Folk følger ikke normalkurven, men til slutt er 14.5 kg økning ca gj. snitt for førstegangsfødende. Mindre for flergangs(de har høyere vekt i utgangspunktet, gj. snitt). Og helst mindre for det som er tjukke fra før. Personlig fikk jeg apetitten tilbake kort stund siden, og når jeg blir sulten blir jeg direkte agressiv hvis mannen min snylter fra tallerkenen. Er og glad i søtt og helst om morgenen, eller hvis jeg er sulten om natta. Prøver å ta epler eller bananer innimellom, eller supermørk sjokolade. NamNam! Nyter det å ha matlyst igjen.

Hvor høy er du da? Med mindre du er dverg har du fortsatt en normal BMI, på tross av at du er gravid i 24 uke!! Kanskje jordmoren din er litt hysterisk... eller sliter med spiseforstyrrelser... De er bare vanlige folk de og. Syns du skal skaffe en annen jordmor eller lege hvis dette tullet fortsetter.

Annonse

Hei du, har hørt mye rart om disse jordmorene. Har flere venner som får kjeft for noe støtt. Er ikke så greit når vi alderi gjør noe bra nok for di damene der. Har ikke vert hos jordmor selv enda, men skal dit i desember. Gruer meg litt, sikkert for tykk jeg å:) Du får ha lykke til:)

26 uker.

Jeg er i uke 23 og har lagt på meg 6 kg. Jordmor sa no ingenting te meg om at det va mye. La vel på meg litt meir sist gang, Og da gikk eg opp 20 kg tilsammen og de siste 10 kg va tung å ta av. Så eg e meir forsiktig no, så langt det lar seg gjøre... hehe... Men 15 kg har no eg forstått e heilt VANLIG å legge på seg.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...