Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg har begynnende bekkenløsning og legen gjorde lite annet enn å skrive ut 20% sykemelding og informere om at jeg kunne få taxikort til jobben istedefor å gå. Jeg er livredd for å legge på meg mye i svangerskapet, særlig hvis jeg blir mer sykemeldt og hjemmesittende. Jeg snakket med overjordmor på sykehuset ang min nåværende overvekt og frykt for å bli stillesittende og legge på meg masse. Hun sa at jeg måtte være i aktivitet, gjerne gå turer og gå på svømming - ikke sitte i ro. Så nå skjønner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre - bør jeg holde meg i ro slik at ikke bekkenet blir verre, eller bør jeg faktisk holde meg i aktivitet?? Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Det er jo mye du kan gjøre som ikke påvirker bekkenet,da... Svømming er det mange som ikke får vondt av, sykling på trimsykkel også. Du må prøve deg fram. Det finnes også på mange treningssentere en slags sykkel hvor pedalene er til armene. Du trener kondisjonen, og påvirker ikke bekkenet. Meld deg på bassengtrening for gravide om det finnes i nærheten av deg og kontakt en fysioterapeut/kiropraktor/akupunktør, de kan gjøre mye for deg. Overvektige legger ofte ikke på seg så mye i svangerskapet, rent prosentmessig heller, jeg har lagt mindre og mindre på meg for hvert svangerskap jeg. Det siste bare 6 kg.
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 hei. Er du langt på vei da? Jeg hadde ekstremt sterke bekkenløsningsplager mine to tidligere svangerskap. Så sterke plager at jeg fra tredje måned var helt invilidalisert. Jeg kunne absolutt ikke gå eller trene- ei heller svømme. Men jeg fikk god oppfølging av kiropraktor og manuell terapaut begge gangene. De hjalp meg veldi, og de lærte meg enkle øvelser for å "klikke" ting på plass, og for å dempe smertene.På andre svangerskap var jeg sengeliggende de tre siste månedene... Det er kjempeviktig at du kjenner på signalene kroppen din gir deg. Ikke stress med ting som gir smerte- det kan bare forverre plagene og gjøre sånn at du blir plaget i ettertid! Jeg kjenner mange som absolutt skulle bite sammen tennene og trosse smertene under svangerskapet. De har plager i ettertid- også nå 16 år etter et svangerskap er ei venninne av meg blitt 50 % ufør grunnet smertene. Jeg har blitt kvitt smertene rett etter fødsel. Ja, vekta kan gå mye opp da, men da må du heller prøve å spise sundt enn å aktivisere deg om det gir smerter.... Nå er jeg i tredje svangerskap- og HURRA , jeg har ingen plager denne gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå