hk1980 Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hei! Leser at du har begynt på riksen etter tre forsøk privat. Jeg har selv hatt 6 forsøk privat, og har nå tenkt å gå over til riksen. Hvilken privat klinikk har du vært på? Og hvordan har dine tre tidligere forsøk vært? Har trodd at man får mindre smertestillende og beroligende på riksen, men virker som du fikk rikelig. Lykke til med befruktning!
♣ Christiane ♣ Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Hei Jeg har hatt forsøk på Aleris 3 icsi + 2 frys. Har fått inn såkalt perfekte 4 delte egg hver gang, men dessverre ingen som har festet seg. Har hatt 2 lange regimer og et kort, alle har endt med befruktning av eggene. Syns de er kjempekoselige på Aleris, og de tar godt vare på deg. Selv ville jeg prøve meg på riksen for å lette litt på trykket i lommeboka, det koster som du vet å ta det privat. Foreløpig er jeg imponert over hvor blide og hjelpsomme de er på riksen, hadde forventet meg mer samlebåndsfølelse for å være helt ærlig. Ingen av uttakene mine har vært spesielt vonde, på Aleris fikk jeg lokalbedøvelse samt smertestillende tabletter og noe beroligende som fungerte fint. Riksen kjører alt rett i armen, men det virket som bare pokker, hehe. Ikke spurte jeg om å få noe ekstra heller, så standard-dosen er helt ok. Unner deg virkelig klaff nå etter 6 forsøk privat, er helt utrolig hvor vanskelig dette kan være.
hk1980 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2008 Så godt å høre at du er fornøyd med riksen. Jeg har vært forberedt på at det kommer til å bli tøft å gå fra privat til offentlig. Men det var oppløftende å høre hva du har å si som har gått samme veien selv. Det skal ikke være lett dette her. Hva er det som er deres "problem?" Vi er egentlig uforklarlig barnløse. Men vi har hatt varierende kvalitet på både egg og sæd. Så det kan jo være en årsak. Men har tre ganger fått inn egg med bra kvalitet, så jeg lurer jo på om det kan være noe galt som gjør at eggene ikke vil feste seg. Skal krysse fingrene for at det skal klaffe for dere denne gangen.
♣ Christiane ♣ Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Vårt problem er få/dårlige svømmere, derfor icsi. Meg har de ikke funnet noe feil på. Har mange egg av bra kvalitet, er lett og stimulere og har gode slimhinner. Har lurt på om svømmerne til mannen kanskje er så dårlige at egget rett og slett dør før det får festet seg. Har ingen annen forklaring. På den annen side er det jo rart at disse eggene alltid ser ut til å være av topp kvalitet når de sttes inn, så ikke vet jeg. Uansett er jeg overbevist om at det blir min tur snart, så har bare bestemt meg for å holde ut så lenge. Skal ringe inn til riksen om et par timer for å høre hvordan de 10 eggene jeg tok ut i går har utviklet seg. Spennende tider.
hk1980 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2008 Hvordan gikk det med eggene dine? Håper det var mange bra. Jeg har som deg vært heldig med stimuleringen. Det bare vil seg ikke når jeg har fått inn eggene. Men jeg har ikke fått noen egg på frys etter 6 forsøk, så det er jo ikke mange bra egg. Har et håp om å få noen på frys en gang. Da får man liksom noen ekstra forsøk. Nervene er på hel-spenn når det er siste forsøk i pakka. Det er sikkert ikke gunstig det heller. Blir spennende å følge med på deg framover. Hvor stor dose pleier du å gå på?
♣ Christiane ♣ Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 3 av 10 egg befruktet, ikke noe kjemperesultat, men holder til at jeg får satt inn i dag kl 14, og da er jeg egentlig fornøyd. Har gått på 125 ie Puregon på 3 forsøk nå, og 150 ie Menopur da jeg hadde kort regime. Blitt lettere overstimulert 2 ganger, så tåler ikke så mye. Har dog ikke pco. Fått egg på frys på 1 og 3 forsøk, 6 + 4 stk så det har jo vært over all forventning. Gjemstår å se hvor bra eggene mine er i dag, har ikke sjekket noe annet enn antall befruktede egg ennå.
hk1980 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2008 Hvordan gikk det med eggene dine? Hvor mange satt de inn? Lykke til med rugingen.
♣ Christiane ♣ Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Jo da, det endte med 3 stk fine firedelte egg. Fikk satt inn 2 , og fikk et på frys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå