daneli Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Noen som vet hvor mye barnet på 3 mnd sånn ca spiser i ml? Jeg har ammet hele tiden så nå har jeg begynt å pumpe meg litt, slik at andre kan gi mat også. Samboeren min ga henne erstattning nå fordi jeg fikk lov til å sove lenge i dag =) DEILIG. Da spiste hun 140 ml, og virker mer sulten.
mor07 Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Vi gir en ekstra flaske på kvelden i tillegg til at jeg ammer. Da blander vi 160 ml. Det er forskjell fra barn til barn hva de vil ha/trenger, men mellom 160 og 200 vil jeg tippe er ganske bra når de er 3 mnd
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 De spiser ca 15% av vekten sin, så alder er uten betydning slik sett. Du må derfor regne ut hva som er 15% av vekten til barnet ditt, og så dele det på antall måltider barnet pleier å spise. Da finner du ut hva DITT barn skal ha i mengde :-)
Frøken Freken Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 15% er et veiledende tall - jenta mi har alltid spist mindre enn 15% av vekta si, men har lagt på seg over kurven. (Hun får bare MME så det er lett å følge med på hvor mye hun spiser). Lenge lot jeg meg stresse at hun er småspist, men så lenge hun legger på seg greit er det jo ingen grunn til bekymring. Hun veier nå 5265g og skulle dermed spist 790ml, men på en vanlig dag spiser hun omtrent 710ml. Hvert måltid er ca 120 ml - og hun er 11 uker gammel.
daneli Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 takk for svar =) kjekt å vite
Lillemille*** Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Gutten min blir 3 måneder på fredag. Han spiser 200 ml MM * 3 måltider ila dagen, og så 280 MME til kvelds. Ingenting på natten. Dvs 880 ml i løpet av en dag. Det har han spist de siste ukene. Veier i overkant av 7 kg, så han er jo ikke en liten gutt. Så det blir vel ca 12% av kroppsvekten sin han spiser. Jeg har pumpet nesten hele veien, så det har vært lett å følge hvor mye han har spist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå