Gå til innhold

dere som bruker malt. hvor oppbevare den etter åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snauppa er 6 uker og får bare mme. hun har aldrig hatt noe problemer med aføring. men her om dagen ble avføringen hennes helt mørke grønn og rennenes. dette har holdt på i to dager. hun er pigg og har heller ikke vondt i magen. jeg begynte å lure på om det var noe galt med melkepulveret? men det var det ikke.. så tenkte jeg på malten. kastet den jeg hadde brukt og kjøpte ny. så var snuppa bra i magen igjen.

jeg trur ikke jeg har oppbevart den riktig. den har stått på kjøkkenbenken. skal den stå i kjøleskap? og hvor lenge er den holbar etter åpning? pluss at sambo er kjempe sløv med å sette på lokket noen ganger.. *ARG* jeg blir å sinna når han elter melkepulveret og malten på halv tolv på benken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt malten stående på kjøkkenbenken siden mine ble født. Nå er de 7,5 mnd. Aldri hatt løs mage, men den har alltid vært grønn og mørk. Dette kommer av malten har jeg hørt. Melkepulveret har vi alltid i kjøleskapet. Det kan danne seg bakterier i melkepulveret. Det er derfor tryggere å ha det stående kaldt :)

Skrevet

Har alltid hatt det stående i skapet (altså romtemperatur). Jenta mi blir som du beskriver hvis hun får for mye malt. Hun trenger kun 1 t-skje i ny og ne nå, ikke i hver flaske som hun gjorde før, da blir avføringen løs og hun urolig.

Skrevet

Jeg har det på benken, samme med mme-pulveret (det står i tupperwareboks). Bæsjen har vært jevnt over grønn...

Jeg har ikke tenkt på holdbarhetsdato - har brukt det første glasset fra hun var 3 uker til det var tomt, for ca 14 dager siden.

Jeg hadde én teskje i én flaske i døgnet.

Skrevet

Jeg oppbevarer den i et skap. men du kan jo også ha den å benken. Jeg tipper at du har gitt den lille litt for mye malt jeg:) Ikke farlig det så lenge det ikke er alltid, men når ting går for fort gjennom tarmene så blir all avføring grønn og løs. Det har seg av at det er slik avføring ser ut når den ikke får vært i tarmen så lenge som den skal:) prøv å dempe litt ned på malten og se om det hjelper. Eventuellt ikke gi det i det hele tatt hvis det ikke er behov for den. Du kjenner din baby best:)

Skrevet

Den skal stå i romtemperatur - benk eller skap. Men hvos snuppa di aldri har hatt problemer med avføringen/magen behøver du ikke å gi malt bare fordi hun får mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...