Gå til innhold

menslignende smerter:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som om det er livmoren som strekker seg. Den er festet 4 (?) steder og det kan være litt smertefullt når den vokser/ strekker seg.

Jeg ahr også hatt det, og det høres ikke ut som om det er noe å bekymre seg for. Lykke til!

menslignende smerter kommer du til å ha mye av gjennom hele svangerskapet, kan jeg tenke meg. du kan jo tenke deg at det kjennes litt, så mye som det skal vokse.

venter nr. 2, så har prøvd meg en gang før, ihvertfall...

høres ut som du har mye luft i magen i tillegg, kanskje det er noe du spiser som gjør at du får ekstra mye luft? det er jo slett ikke uvanlig med luft i magen da men

har du begynt å få kynnere? da blir livmoren hard som stein, og det kjennes litt ut som krampe en liten stund. det er livmoren som trekker seg sammen og trener seg opp til fødselen.

når du er 14+3 kan du kanskje såvidt kjenne livmoren over "skambeinet"?

Dratt til legen pga det, har jeg gjort en del ganger og blir sett dumt på hver gang. Alt vokser inni deg, men man kan jo ikke vite alt og hva alt føles ut som.

Det er nok normalt, men om du får kramper og vondt i ryggen samtidig, skal du ringe lege- selv om du ikke har blødning.

Det trenger ikke gjøre vondt hele tiden, så ikke bekymre deg om du ikke har vondt en dag.

Jeg hadde sånne smerter i hele uke 14 og 15, men nå i uke 16 har det roa seg litt. Kjenner egentlig ingen ting av svangerskapet selv om jeg har vondt i ryggen.

Lykke til, det er ikke så lett når alt er nytt :)

Annonse

hver gang jeg var bekymret for at noe gjorde vondt, fikk jeg bare et dumt blikk fra legen og ikke noe svar. der gikk det ikke an å spørre om noe uten at hun syntes at jeg var hysterisk. fikk aldri svar, bare spørsmål tilbake om hvorfor jeg var så bekymret

får håpe den ekle fastlegen hadde reagert hvis det var noe som ikke var normalt.

man kan selvfølgelig ikke ta svarene man får her inne som fasitsvar, folk svarer mest på grunnlag av egenerfaringer, men det kan være godt å høre at andre opplever det samme

anbefaler på det sterkeste å prøve å få plass hos en jordmor, har mye bedre tid og evne til å ta seg av gravide!

alle har rett til å få gå til jordmor, men desverre er de underbemannet mange steder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...