superk Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Har fått innvilget brystreduksjon på alerisklinikken i oslo i dag og er kjempeglad! Men er jo spent også. Trenger derfor å høre med andre som har gjort det samme. Min kirurg skal skjære rundt brystvorta og ned, men ikke under. Noen som har gjort dette? Syntes dette var litt rart jeg. Hun sa det var fordeler og ulemper med begge metodene. Fordelen må vel være mindre arr? Fornlyd med resultatet? Tok det lang tid å leges? Sykmeldt lenge? Hvor mye tok dere ut? Str før og etter operasjonen? Er det noen av dere som har hatt komplikasjoner i etterkant? Håper noen kan svare meg. Er veldig gira og litt redd på samme tid. Det viktigste er at nakken min skal bli normal igjen, men er bare 25 år og vil jo ha flotte bryster på samme tid
plastblomst♀♂♂ Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Jeg gjorde det for fire år siden. Er kjempefornøyd, men har vært gravid to ganger etterpå, så de er ikke så fine som de var... Det med brystvorta er ukjent for meg, hos meg skjærte de den helt av og satt den på plass et annet sted tror jeg. Jeg har kun arr fra brystvorta og ned. Jeg var sykemeldt i fire uker. Men fikk betennelse i den ene puppen samme dag som jeg begynte å jobbe igjen, og da ble jeg sykemeldt i to uker til. Måtte til klinikken annenhver dag for å skylle såret... Husker ikke helt hvor mye som ble tatt ut, men kanskje 200gr pr pupp.... Fikk det også innvilget forresten. Gikk fra D til C, men bruker D igjen nå... Lykke til, du kommer ikke til å angre!
ambumamma Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Jeg tok brysteduksjon for 4 år siden. Jeg har arr rundt bryst vorta, ned og under. Var sykemeldt i fire uker. Hadde ingen smerter, det verste var å måtte sove på ryggen Ble veldig fornøyd, men nå har jeg gått gravid så de er ikke fine lenger. Jeg klarte heller ikke fullamme pga operasjonen da. Så mitt råd er kanskje å vente litt hvis du vil ha flere barn. Jeg skal helt klart søke om en operasjon til etterhvert, men kommer til å vente til jeg har fått de barna jeg skal ha, så kanskje de forblir flotte denne gaangen
superk Skrevet 27. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2008 Skulle gjerne ventet til jeg var ferdig med barn, men pga rygg og nakke så orker jeg rett og slett ikke mer. Min første graviditet var uutholdelig og jeg var sykmeldt lenge for "uforklarlige" smerter i ryggen. Jeg skal ha ett barn til som jeg håper jeg får ammet. Ble de veldig annerledes etter du fikk barn? Helt ødelagt liksom?
ambumamma Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Nei de ble jo ikke helt ødelagt Men siden jeg la på meg så ble de mye større, så nå er de de samme slappe, tunge som de var før operasjonen Jeg fjernet vel forresten 500 til sammen tror jeg. Men de er veldig flinke og er du mye plaget med rygg/ nakkesmerter er det heeelt klart verdt å ta en operasjon
plastblomst♀♂♂ Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Jeg har forresten også arr rundt brystvorta, husker godt da de stingene skulle fjernes, ikke godt... får heller ikke til å amme pga dette.... Har også lyst på en operasjon til etter jeg er ferdig med å få barn, vi får se.....
eliza75 Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Jeg hadde brystreduksjon for 8 år siden, har arr rundt vorten, ned og under. Fjernet ca 500 gr på hver side, fikk et nytt liv. Gled deg. Lite smerter etter dette inngrepet. Nå har jeg fullammet i 6 mndr, noe jeg ikke hadde forventet skulle gå bra. Foreløpig synes jeg ikke det ser ut som brystene er mye forandret, men blir nok litt slappere etter vi er ferdig med amming. Men uansett myye bedre enn før operasjon:)
camosilla Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Ei jeg kjenner har hatt reduksjon, og fullammet sin baby til 6 mnd. Er vel litt individuellt det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå