Gå til innhold

Når skiftet dere barnesete og hvilket velgte dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Acta graco duo logic s eller noe slikt 0-13kilo.

Lillegutt er nå 6mnd men synst sete begynner og bli trang om selene når vi har på han mye klær.

Så lurer veldig på når jeg må bytte og hvilke jeg skal bytte til.

Noen tips?

Og noen som vet hvor det er billigest handle bilseter?

takk for svar;)

Skrevet

Vi har nettopp bytta. Gutten vår er snart 8 mnd og 11 kg og satt ganske trangt i sin Britax Safe Plus.

Vi kjøpte Britax sin multitech fordi den varer opp til 25 kg og kan være både fremover og bakovervendt så lenge man selv ønsker. Også er det god nakkestøtte i det setet så han kan sove godt i det.

Ganske fornøyd med setet.

Vi var ikke så opptatt av pris så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Skrevet

Bytta til Maxi Cosi Mobi. Kosta ca 2000,-.

Bor du i nærheten av sverige så er det billgere der, men her i norge synes jeg dem ligger ganske likt alle sammens...

Skrevet

Vi var på harrytur til Charlottenberg på lørdag og kjøpte Britax multitech til 2500NOK.

Er kjempefornøyd med den! Som hu over her skriver kan den være begge veier - og kan snus allerede fra 9kg. Gutten er 7mnd nå, og 9,4kg. Han sover som en engel i den, og hodet henger ikke i det hele tatt!! Godt for sjela til mor:-)

Skrevet

Britax multitec har vi, kjøpte den i Sverige vi også. Den bør brukes bakovervendt frem til barnet er 18 kg, og det er et sete fra 9 kg.

For min del er det en selvfølge å ha barnet bakovervendt så lenge som overhodet mulig. Legger ved en link, som bl.a inneholder en video som viser forskjell på forovervendt og bakovervendt ved kollisjon:

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/

Skrevet

Vi har kjøpt Britex Multitech. Snuppa er 8 mnd og vi skal bytte ganske snart. Hun har enda plass i den vi har, men om ikke veldig lenge er den for liten. Har hørt masse positivt om denne stolen så håper vi blir fornøyd. Kjøpte den på reflex nå som det nettopp var salg på den. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...