Gå til innhold

Dere som får barn i januar. Har dere valgt 80% eller 100%?

Anbefalte innlegg

Og når tenker dere at barnet skal begynne i barnehage(hvis det er planen da)..

Er så usikker på om jeg skal velge 80 eller 100%

Det er jo ikke akkurat lett å få barnet inn i barnehagen i januar måned 2010 eller?

Det er vel lettere å få plass fra august. Hvordan skal dere gjøre det?

Fortsetter under...

Vi har ikke noe valg må ta 100% lønn, og 44 uker permisjon.

80% er med 80% lønn og 54 uker permisjon.

Syns det er trist jeg med at jeg må sende neste i barnehagen så liten, men med så lite i kontantstøtte har vi ikke noe valg.

Hadde 80% med førstemann, og han kjeda seg skikkelig hjemme de siste måndene, så han var så klar for barnehagen at det var vel til det beste for oss alle til slutt hehe

Vi sleit jo skikkelig med å få i noen som kunne passe han da, siden han er født på juni og barnehagen ikke startet før i august.

Vi skal ta ut 100 % i 44 uker. forlenger ukene med ferie. Har også noe ferie fra i år som jeg overfører til neste år. Ellers tenker vi kanskje å ta en mnd permisjon uten lønn eller at vi begge jobber i halv stilling en mnd.

Tror ikke det blir noe problem å få barnehage plass her vi bor. må søke om plass i mars uansett..

Hei.

Jeg skal ha 80 % lønn og 100 % permisjon. Har termin 10 januar så min permisjon slutter ca 25 desember så jeg regner med at jeg starter med barnehage i desember slik at barnet kommer godt i gang til jeg skal begynne i jobb.

Søker barnehageplass fra høsten og betaler da for noen måneder som jeg ikke kommer til å bruke, dette pga at det er vanskelig å få plass midt i året.

Annonse

44 uker med full lønn. (legger til 4 uker ferie også).

80% lønn hadde utgjort en betydelig forskjell økonomisk, for oss lønner det seg å heller ta en mnd permisjon uten lønn istedet.

Satser på barnehage fra jan 2010.

Vi har valgt 80 %. Det hadde jeg sist også, men var hjemme lenger. Er så heldig å ha en sambo som tjener ganske bra, så vi har tenkt at jeg skal være hjemme lenger denne gangen også. Eldstemann var omtrent 20 mnd når han bgynte i bhg. Blir vel noe sånt med denne også. Kunne tent meg å være hjemme litt lengre enn det, da eldstemann begynner på skolen i 2010, men vi får se når det nermer seg.

Jag tar ut full permisjon med 80% lønn første tiden, så har jeg avtale med jobb at jeg kan begynne jobbe så smått når jeg føler for det og da ta ut 100% lønn. Er heldig som har så grei arbeidsgiver som er fleksibel og betaler meg min lønn så jeg slipper NAV sin utregning. Når det gjelder barnehage så aner jeg ikke hvordan det blir. Hadde jo vært kjekt å få plass fra januar, men det går vel sikkert ikke... Skal flytte til tromsø så jeg kjenner ikke til reglene der, må sjekke litt:-)

80 %

Har ikke tenkt å ha prinsen i bhg før han er halvannet. Det har vi gjort med de to andre også og har fungert veldig bra!

Mannen min skal ta ut pappapermisjonen en og to dager i uke det første halvåret når jeg begynner å jobbe. I tillegg jobber han litt helger så har fri en dag i uka til vanlig også. Plus at han jobber en kveld i uka. Det betyr at jeg kan begynne å jobbe 60 % uten at minstemann trenger barnehage. Er vi like heldige som forrige gang har svigermor lyst til å passe en dag i uka og da kan jeg jobbe 80 %

Har uansett ingen planer om å ha han i barnehage før aug 2010 :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...