Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Del Skrevet 25. november 2008 Lurer på om det er noen med erfaringer med dette? Har hatt store problemer med gange og smerter (nesten som isjas kan jeg tenke meg..også brennende følelse i lysken og problemer sove om nettene)Fastlegen mente det var bekkenløsning og ble henvist til fysio. Hun anbefalte kiropraktor ettersom hun hadde god erfaring med at kiropraktor kunne mykne opp bekkenet. Kiropraktor mener det er bekkenlåsning jeg har..har hørt svært lite om det jeg...Hun knekker meg opp :)Nå er jeg MYE bedre i bekkenregionen, så og si ingen smerter Skal fortsette å gå et par ganger til kriopraktor, før vi skal ta 1 gang i mnd frem til fødsel for vedlikehold..Betaler 320 kr per gang, for ca 15 min. Er abselutt verdt det, men blir endel penger..Lurer på hvorfor fysio er dekket, men ikke kiropraktor når det har så god effekt??Er jo svangerskapsrelatert plage det også... Lurer også på om jeg fremdeles har rett på dekket fysio nå som det er bekkenlåsning og ikke løsning..Noen som vet? Lykke til videre i svangerskapet alle sammen ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139172656-bekkenl%C3%A5sning-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
only_me83 Skrevet 25. november 2008 #2 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg har bekkenløsning... Starta til fysio igår og skal tilbake og starte treninga på torsdag. Syns selv det er merkelig at du må betale, men en må betale for fysio også såfremt det ikke er "bekkenløsning med gangvansker", blir man henvist for bare "bekkenløsning" må man selv betale der også. Jeg vet ikke noe om regler ved bekkenlåsning da, men har litt tvil i om det blir dekket når de er såpass nøye på akkurat hvordan diagnosen er på bekkenløsning også... En hovedforskjell på bekkenløsning og bekkenlåsning er da kanskje at bekkenløsningen kommer pga hormoner og kan som regel ikke forbedres av å gå til fysio. Det de gjør er at de trener opp bekkenet så det skal gå raskere over igjen etter fødsel. Men som sagt...jeg vet ikke... Har ingen erfaring med bekkenlåsning... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139172656-bekkenl%C3%A5sning-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139173007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et lite nurk i magen :) Skrevet 26. november 2008 #3 Del Skrevet 26. november 2008 Hei, Bekkenløsning er hormonelt betinget da svangerskapshormonene (som faktisk er på topp allerede i 12.uke!) gjør at leddbåndene i bekkenet blant annet blir litt mykere og tøyligere. Dette har alle når det nærmer seg fødselen og er normalt for å kunne føde naturlig. Noen merker dette tidligere, får mer ustabilitet i bekkenregionen og noen får også problemer med å kontrollere musklene som spenner seg rundt leddene som beveger seg noe mer enn før. Ofte kan den økte bevegeligheten gi låsning i bekkenet. Dette er gjerne akutte smerter i selve bekkenregionen, isjiasaktig og smerter mot utsiden eller baksiden av det ene benet. Bekkenlåsning er veldig vanlig i et svangerskap! Dette kan en kiropraktor eller naprapat løse opp. Det lønner seg å ta en time litt tidlig så det ikke rekker å sette seg så mye i musklene. Etter å ha løssnet på låsningen får man mye mer igjen for fysioterapitreningen. Likevel er ikke det å bare knekke i bekkenet alt, det er veldig lurt å kombinere det med massasje, triggerpunktbehandling og fysioterapi/ trening/ bassengtrening. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139172656-bekkenl%C3%A5sning-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139179134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mn73 Skrevet 26. november 2008 #4 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg har låsning, 5 i ryggen og bekkenet, og har vært til behandling i dag. Fikk kjeft forde jeg ikke kom omgående når det oppsto, og det angrer jeg virkelig på i dag... har så innihampen vondt at jeg vet nesten ikkehva jeg skal gjøre, men ny behandling fredag, og man, ons og fre neste uke. Låsningen gir enorme smerter om det setter seg, og skaper muskel problemer. Jeg blir behandlet med trigger pkt også. sitter nå med isposer for å ise ned hevelser etter at han trykket på pkt. Jeg skal ikke støvesuge, løfte, bære skjeft og vaske... så tolmodigheten er på prøve..;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139172656-bekkenl%C3%A5sning-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139180205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå