Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Når barnet er 2,5 år? Hadde tenkt å vente med barnehage til jeg var ferdig med permisjon, men så er det flere som har antydet at det er alt for sent for et barn å begynne i barnehagen, og at hun kommer til å ligge flere år tilbake i utvikling pga dette.... Men jeg tenkte faktisk ikke over det. Hun treffer jo barn flere ganger i uka likevel... Noen som har erfaring med så sen barnehagestart?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Hehe, unnskyld at jeg ler. Men det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Du skal ihvertfall ikke høre på de. Min datter gikk i barnehagen kun det siste året før hun begynte på skolen. Altså, startet når hun var 5. Gikk så bra så. Storkoste seg, og lå ikke noe etter de andre av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Hun klarte seg fint sosialt også? Og ble ikke mobbet eller var altfor sjenert på grunn av dette?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Om du har mulighet til det s kos dere hjemme så lenge dere kan. Eneste grunnen jeg har hørt er at barn som begynner i den alderen kan trenge litt lenger tilvenningsperiode, men dette tror jeg egentlig er individuelt uansett. Dersom hun er vant med å være med andre barn og dere kan fortsette med det, så ser jeg ingen grunn til at du skal stresse med barnehage fordi noen "forståsegpåere" sier noe annet. Jeg har ihvertfall aldri i mitt arbeid med barn kunnet si hvem som har gått i barnehage eller ei.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Hei! Jeg syns det høres koselig ut å henne hjemme litt ekstra,jeg! Vi valgte å sende jenta vår i bhg da hun var 1 1/2 år, hun var veldig ofte lei seg, men deg gikk seg til etter hvert. Hadde 3-4 dager pr uke, fra 9 til 14. Passet oss veldig fint, vi var studenter. Gutten vår er hjemme med aupair, han blir 2 over nyttår. (kunne godt tenkt meg å redusere jobben,men huslån og studielån krever sitt hver mnd..) Vi organiserer det slik at de går en tur hver dag, så spiser/sover han, og noen dager pr uke passer vi en liten jevnaldrende gutt fra 12 - 16. Vi har den ene delen av stua som "minibarnehage" med leketeppe, hylle med kasser m leker oppi, sittegruppe, bøker osv. Her trives de små veldig godt. Dette syns jeg er en veldig flott balanse mellom voksenkontakt og sosial omgang. Aupairen vår er veldig flink med han, så jeg syns vi er svært heldige. Planen er at han skal i bhg i neste høst, da vil han være 2 1/2 år. Tror det blir veldig fint for han, da er han sikkert helt klar for nye utfordringer! Lykke til, stol på deg selv og eget valg.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Gud så tåpelig sagt av de! Min gutt beg da han var 2,5år:)og det gikk kjempe fint. Han er veldig populær,snill og sosial. Har ikke merket noe unormalt med han:)ped.lederen sa faktisk at den beste alderen for barn å beg i bhg er mellom 2-3år:)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Han er forresten 4år nå straks;)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 ingen av mine barn begynte i bhg før de var 3 år da å ja de stor koser seg .. å vi stor kosa oss hjemme de 3 årene ingen henger etter på noe vis. skoleflink og sosial ,mange venner og alt..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Hun klarte seg strålende. Hun finnes ikke sjenert og er ganske godt likt av andre barn. Så kos deg med barnet hjemme sålenge du har lyst, du. Ikke bry deg om hva andre sier
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Sen barnehagestart??? Det er ikke så mange år siden det var vanlig å begynne i korttidsbarnehage når de var 3 år og ferdig med bleiestadiet. Det ble da folk av meg også! Tror nok dette er et tulleinnlegg,jeg, men hvis det ikke er det så : Slutt å hør på andre og tenk selv..
birrisj05.02.09 Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 Nei, det er selvfølgelig ikke for sent. Bedre sent enn aldri! Barn utvikler seg jo hjemme også! Men du burde passe på at barnet ditt omgås andre barn også, og får vært mye ute osv. selv om dere skal være hjemme.
Trollemor og snuppa! Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Øhhh, det var da en merkelig uttalelese? Hva er alternativet da? Holde ungen hjemme til han er myndig? Hvem er det som sier sånne ting til deg? Synes det var litt slemt sagt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå