Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg sover aldri noe særlig bra med gutten i sengen vår, er redd for at han skal ramble ut. Har rammemadrass. Er sjanse for at han krabber over meg, eller legger seg i enden av sengen. Andre som har erfaringer?
En liten mamma Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Er det noen spesiell grunn til at du vil sove sammen med han da? Jeg sover heller ikke noe godt med lillemor i senga, og ho sover best for seg selv -så da ser jeg ikke noen grunn til at ho skal sove i vår seng...
Capricornia Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Her i huset er det ingen som sover særlig godt hvis vi samsover, hun synes det er så gøy å rive oss i håret, sparke og klype. Hvis hun i det hele tatt sover ligger hun klistret inntil en av oss eller ligger på tvers.......Her sover alle best i sine egne senger.
Ranveig R Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Jenta vår er no snart 13 mnd og søv delar av natta i vår seg. Har vore mykje sjuk, og nattavvenninga som vi har fullført to gongar har gått skeis ved neste sjukdomsperiode.. Hentar ho inn til oss når ho våknar, og så sovnar eg igjen mens ho drikk melk. Dermed vert ho liggande til det er morgon. Senga vår står inntil veggen, og jenta ligg enten mellom meg og veggen eller mellom meg og pappaen. Ho er ikkje ein særleg effektiv krypar, så den eine gongen ho klatra over meg vakna eg av at det låg 9kg baby over halsen min så eg knapt fekk puste ;o) Klart det er ein sjanse for at ungen klatrar over deg, men sjansen for at du ikkje våknar av det er veldig liten. Dette er 2. ungen vår, og førstemann sov ikkje ei heil natt i eiga seng før han var over 2 år. Pr dags dato har eg aldri opplevd at ungen har kravla ned i fotenden og utfor senga. Dei har alltid holdt seg oppe ved hovudet mitt, sikkert der det er mest interressant. Men viss du ikkje søv godt når ungen i senga di er vel det beste å prøve å få han til å sove i eiga seng?
Gjest Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Lillemor på 1 1/2 sover fremdeles i vår seng. Vi har hennes sprinkelseng inntil veggen med vår inntil hennes slik at madrassene går i ett (har tatt av ene sideveggen på snega hennes) På den måten sover vi tett inntil hverandre, men hun har allikevel sin egen plass og er ikke i veien. Nå har vi fått bygd eget rom til henne da, så om ikke lenge flytter hun over dit. Spennende å se hvordan det går. Jeg har aldri opplevd å rulle over henne, at hun havner under dyna mi, eller at hun kravler rundt omkring i senga på nattestid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå